شناسه خبر : 22986 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

زاویه اصلاح‌طلبان با روحانی

a-16-2در گفت‌وگو با امیر محبیان نوشت: اصولگرایان در روند رای‌گیری به‌عنوان عنصر مخل وارد نشدند و تصمیم‌شان حمایت از کابینه پیشنهادی برای دادن فرصت حل مشکلات مردم به دولت بود. البته یک نتیجه از رخداد رای اعتماد می‌توان گرفت و آن میزان نفوذ کلام و تاثیر علی لاریجانی در مجلس است که توانست نمایندگان را قانع کند مساله مهم کشور افزایش کارآمدی و رفع معضلات است. اصلاح‌طلبان به‌طور کجدار و مریز با دولت روحانی حرکت می‌کنند اما به مرور با وی زاویه گرفته و هرچه به پایان دولت دوم روحانی نزدیک شویم، بر شدت انتقادات و فشارها خواهند افزود تا با صف‌بندی روشنی وارد فضای رقابت انتخاباتی ۱۴۰۰ شوند.

♦♦♦

زنانی که قرار بود وزیر شوند

a-16-3نوشت: یکی از زنانی که قرار بود پست یکی از وزارتخانه‌های دولت روحانی را بر عهده بگیرد شهیندخت مولاوردی است که خودش در گفت‌وگویی خبر انتخابش به‌عنوان یکی از گزینه‌های وزارت آموزش‌وپرورش را تایید کرده بود. گزینه دیگر الهام امین‌زاده بود که در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا اعلام کرد «گزینه روحانی برای وزارت دادگستری بودم اما با این پیشنهاد موافقت نشد». معصومه ابتکار سومین گزینه روحانی برای وزارت و یکی از گزینه‌های اصلی برای وزارت جهاد کشاورزی بود. اما به دلیل موانع کلی موجود، در نهایت پرونده انتخاب وزیر زن به صورت کامل کنار گذاشته و منتفی شد و آن‌طور که روحانی گفت نشد.

♦♦♦

انتقاد سردار سلیمانی از دسته‌بندی‌ها

a-17-2به نقل از قاسم سلیمانی نوشت: اینکه در جامعه مدام بگوییم او بی‌حجاب و این باحجاب است یا اصلاح‌طلب و اصولگراست، پس چه کسی می‌ماند؟ اینها همه مردم ما هستند. آیا همه بچه‌های شما متدین‌اند؟ آیا همه مثل هم هستند؟ نه. اما پدر، همه اینها را جذب می‌کند و جامعه هم خانواده شماست. اینکه بگوییم من هستم و بچه‌های حزب‌اللهی خودم، اینکه نمی‌شود حفظ انقلاب. امام جماعت باید بتواند باحجاب و بی‌حجاب را با هم جذب کند. انقلاب بستگی به مساجد دارد البته تعداد مساجد هم مهم است. وقتی با هواپیما از بالای دمشق می‌رویم و مناره‌ها را می‌بینیم و بعد از بالای تهران چیز دیگری می‌بینیم، حالمان عوض می‌شود.

♦♦♦

اگر مانع نمی‌شدند همه ثروت‌ها را تقسیم می‌کردم

a-17-3در گفت‌وگویی با محمود احمدی‌نژاد نوشت: گفتند هفت هزار میلیارد به مردم داده‌اند، من به مردم عزیز می‌گویم اگر واقعاً فرصت می‌شد و مانع نمی‌شدند بنده و همکارانم با در نظر گرفتن آینده کشور و نسل‌های آینده، همه ثروت را بین مردم تقسیم می‌کردیم. ما مخالفیم که ثروت در احتکار دولت و عده خاصی باشد تا رانت و سوءاستفاده و بریز و بپاش درست شود. فقط یک‌بیستم درآمد نفت در بین مردم توزیع شده و اینها اینقدر جزع و فزع می‌کنند و به هر قیمت می‌خواهند آن را از دست مردم در‌بیاورند. می‌آیند و می‌گویند فلانی محکوم است چون پول نفت را به مردم داده است.

 

دراین پرونده بخوانید ...