شناسه خبر : 21341 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

اشتباه رئیسی 

در گفت‌وگو با محمدرضا تاجیک به نقل از او نوشت: در شرایط کنونی، بی‌تردید ضربه‌‌خور آقای رئیسی ملس است و به ‌اصطلاح اگر تمهید و تدبیر نکند و اگر تیمش نتواند متفاوت سخن بگوید، اگر خودش نتواند متفاوت عمل کند و نتواند حرکت‌های نوینی را در فضای انتخاباتی راه و جا بیندازد، به نظر من به‌سرعت به حاشیه می‌رود. رئیسی در حرکت اول خود یک اشتباه استراتژیک کرد که موقع ثبت‌نام، مدیران دولت احمدی‌نژاد همراهش بودند. این اقدام حتماً هزینه‌هایی برای او در پی خواهد داشت و اگر می‌توانست در آینده در عرصه جغرافیای جمعیتی ایران، حرکت خود را ساماندهی کند با این حرکت اول، خیلی از این باب‌ها به روی او بسته شد. 

♦♦♦

نامه‌نگاری مدام اوباما با احمدی‌نژاد 

نوشت: محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت: در سال 1384 که ما آمدیم، آقای بوش ایران را تهدید و اعلام جنگ کرد و گفت می‌خواهد به افغانستان‌، عراق و ایران حمله کند اما او در مقابل منطق دولت نهم مجبور شد تغییر رویه بدهد و ما در‌باره بیرون رفتن آمریکا از عراق و نه درباره باقی ماندن نیروهایش در عراق یا حمله به ایران مذاکره کردیم. او مایل بود در سایر موضوعات هم مذاکره کند که دوره‌اش تمام شد. اوباما هم تا روز آخر نامه می‌داد و برای گفت‌و‌گو و همکاری اظهار علاقه می‌کرد. ما معتقدیم همه چیز را می‌شود با گفت‌وگو حل‌وفصل کرد.

♦♦♦

نوشتن خطای قالیباف پای روحانی

نوشت: ابراهیم رئیسی در حالی نسبت به افزایش ساخت مال‌ها و مراکز تجاری برای عرضه محصولات و برندهای خارجی از روحانی انتقاد می‌کند که مجوز ساخت اکثر این مال‌ها از سوی قالیباف شهردار اصولگرا صادر شده است. از طرفی نگاهی به سایت شرکت عمران و مسکن قدس رضوی (‌وابسته به آستان قدس رضوی) نشان‌دهنده فعالیت این شرکت در ساخت مال و مراکز تجاری در شهر مشهد است. شاید ساخت این پروژه‌ها پیش از شروع مسوولیت ابراهیم رئیسی در آستان قدس آغاز شده باشد اما با توجه به اعتراض ایشان به پدیده مال‌سازی شایسته است که این قبیل فعالیت‌ها در شرکت‌های زیر‌مجموعه آستان قدس رضوی متوقف شود.

♦♦♦

تعدد ثبت نام‌ها 

نوشت: علی لاریجانی گفت: در قانون اساسی شرایطی را برای کاندیداهای ریاست جمهوری گذاشتند. اما اکنون این مساله‌ در رسانه‌ها گفته می‌شود که چرا قانون مشخص نکرده و حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی نیز بیاناتی در همین زمینه داشتند. اما این مشکل مربوط به مجلس نیست. ما قانون مفصلی در این زمینه تصویب و حتی مفهوم رجل سیاسی را روشن کردیم. این قانون به شورای نگهبان داده شد و شورای نگهبان آن را رد کرد و گفت این تشخیص بر عهده شورای نگهبان است و حتی آیت‌الله جنتی گفتند ما این را به‌صورت آیین‌نامه در شورای نگهبان تصویب می‌کنیم. حالا می‌گویند چرا قانون وجود ندارد، ما که قانون را تصویب کردیم.

 

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها