شناسه خبر : 36590 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سونامی طرح‌

رئیس‌جمهور از بایگانی لوایح دولت انتقاد کرد

سونامی طرح‌

رئیس‌جمهور با اشاره به تحویل بودجه سال ۱۴۰۰ پیش از موعد مقرر به مجلس تاکید کرد: این اولین کار مشترک مجلس یازدهم و دولت دوازدهم است؛ متاسفانه در این چند ماه امکانش فراهم نشده که کار مشترکی انجام بدهیم. چون نمایندگان مجلس محترم لوایح ما را به بایگانی بردند و سونامی طرح‌ها را راه انداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی هفته گذشته در جلسه هیات دولت اظهار کرد: طبق قانون اساسی تعیین برنامه و خط‌مشی جزو اختیارات خاص رئیس‌جمهور به حساب می‌آید. ما ابتدا به قانون خدا سپس قانون اساسی و پس از آن قوانین مجلس پایبندیم و ابتدا باید قوانین بالادستی را به عنوان قوانین مهم مبنا قرار دهیم. بر همین اساس برنامه را برای دوره بعد کسی نمی‌تواند تعیین کند و برنامه را فقط رئیس‌جمهور تعیین می‌کند. برای همین هم مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند و به فرد رای نمی‌دهند بلکه به برنامه رئیس‌جمهور رای می‌دهند.

وی اضافه کرد: در انتخابات گذشته هم مردم برنامه‌ها را خواندند و رای دادند. برنامه‌ای را که ۲۴ میلیون نفر به آن رای دادند که نمی‌شود کم و زیاد کرد. مردم یک روز رای می‌دهند و چهار سال عمل می‌خواهند و باید به آن برنامه‌ای که ارائه شده در طول چهار سال پایبند بود.

روحانی با بیان اینکه باید صدای ما در سیاست خارجی یک صدای واحد باشد، تاکید کرد: هرچه رفتار ما پخته‌تر، سنجیده‌تر و با دوراندیشی بیشتر باشد و منافع ملی ما اصل باشد و دعواهای سیاسی و جناحی را کنار بگذاریم موفق‌تر خواهیم بود. باید ملت و ایران برای ما اصل باشد. نه انتخابات ۱۴۰۰. روز انتخابات فراخواهد رسید و باید بگذاریم ملت شاداب و فعال خودشان به پای صندوق‌های رای بیایند و هر کسی را می‌خواهند انتخاب کنند.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها