شناسه خبر : 36408 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تعهد به شرط تعهد

سیاست جمهوری اسلامی ایران اقدام در برابر اقدام است

تعهد به شرط تعهد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری در جلسه هفته گذشته هیات دولت اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که بارها تاکید کرده‌ایم تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش، احترام در برابر احترام و تعهدات بین‌المللی دربرابر تعهدات بین‌المللی است. اگر چنین اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد، به نظر من حل مساله بسیار آسان است؛ ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط 20 ژانویه 2017 برمی‌گردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: هم ما به شرایط 20 ژانویه 2017 برمی‌گردیم، هم آمریکا به 20 ژانویه 2017 برگردد. این می‌تواند راه‌حل بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر بدهد و بعد مراحل بعدی را می‌شود در بخش‌های مختلف ادامه داد؛ گره اصلی با یک اراده و تصمیم می‌تواند باز شود.

روحانی اظهار کرد:  اگر مشکلی برای مردم در زندگی آنان پیش آمده از طریق فشارهای غیرانسانی و ناحق کاخ سفید بوده و هر زمانی که آنها به تعهدات بین‌المللی برگردند، شرایط عوض خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر  شرایط اقتصادی سه سال 94، 95 و 96 قبل از شروع جنگ اقتصادی را  با 41 سال قبل از آن یعنی از 58 تا 97 مقایسه کنیم، در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی پیشرفت ملموس را می‌بینیم. رشد تولید ناخالص ملی ما در متوسط 41 سال، 5 /1 است در حالی که در سال‌های 94 تا 96 رشد اقتصادی ما به طور متوسط 7 /4 درصد بوده و این یعنی که رشد اقتصادی به طور متوسط بیش از سه برابر شده است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها