شناسه خبر : 36078 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سخن جدید

مقام معظم رهبری: هتک حرمت حرام است و انتقاد با هتک حرمت تفاوت دارد

سخن جدید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار حضوری با رئیس‌جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری همه دستگاه‌ها و آحاد مردم برای مقابله با وضعیت تاسف‌بار ویروس عالم‌گیر کرونا تاکید کردند.

ایشان در ابتدای سخنانشان، هدف از تشکیل این جلسه را که به دعوت ایشان تشکیل شد، وضعیت تاسف‌بار بیماری کرونا در کشور و لزوم تلاش مضاعف و به‌کارگیری ابتکارات جدید برای مواجهه با این ویروس بیان کردند و در ادامه افزودند: باید تلاش کنیم از این حادثه که با جان و سلامت مردم و امنیت و اقتصاد آنها در ارتباط است، با بهترین مدیریت عبور کنیم.

رهبر انقلاب اسلامی لازمه اِعمال مدیریت صحیح و مناسب را «اتخاذ تصمیم‌های قاطع حاکمیتی»، «اقناع افکار عمومی» و «همکاری همه دستگاه‌ها و همچنین همکاری مردم» دانستند و افزودند: البته این همکاری فقط مختص مقابله با کرونا نیست بلکه باید در همه مسائل به‌خصوص مسائل سیاسی وجود داشته باشد زیرا کشور که دارای ملتی قدرتمند، نظام نوپدید و سخن جدید است، به‌طور طبیعی با مسائل مهمی در عرصه جهانی و داخلی مواجه است.

ایشان با تاکید بر لزوم اتحاد و انسجام درونی در کشور، به اقدام اخیر برخی‌ها در مواجهه با دولت و شخص رئیس‌جمهور اشاره کردند و گفتند: اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هم هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را به‌طور صریح اعلام می‌کنم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتقاد را غیر از هتک حرمت دانستند و افزودند: هتک حرمت در میان مردم حرام است و نسبت به مسوولان بیشتر، به‌خصوص در میان مسوولان بالای کشور. ایشان افزودند: ممکن است انتقاد درستی داشته باشید، انتقاد کنید اشکالی ندارد اما انتقاد با اهانت و هتک حرمت متفاوت است؛ این‌گونه رفتارها و هتک حرمت، روش آمریکایی‌هاست که در مناظره‌ها و کارهای مطبوعاتی، خود را در دنیا رسوا کرده‌اند تا جایی که یک شخصیت برجسته سیاسی آنها می‌گوید، دنیا با هراس و تحقیر به ما نگاه می‌کند. رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: روش ما اسلامی و قرآنی است، یعنی انتقاد بیان می‌شود اما هتک حرمت انجام نمی‌گیرد. باید حرمت روسای سه قوه و مسوولان کشور که در عرصه خدمت‌رسانی به مردم هستند، حفظ شود.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها