شناسه خبر : 35034 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

مهر: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، درباره اینکه آیا رقم ۵۰ میلیون‌تومانی وام ودیعه مستاجران صحت دارد یا خیر، گفت: قیمت‌ها با ذکر این ارقام بالا می‌رود و مردم گرفتار می‌شوند. اگر هر رقمی برای این وام اعلام کنیم، مالکان هم همان رقم را روی اجاره‌بها می‌کشند ولی در همین حد و حدود است.

خانه‌ملت: بیژن زنگنه، وزیر نفت، درخصوص امکان افزایش قیمت گازوئیل، گفت: این یک دروغ بزرگ است که خارجی‌ها به منظور عصبانی و ناراحت کردن مردم ایران به راه انداخته‌اند. هیچ برنامه، ایده، طرح و پیشنهادی در هیچ سطحی برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد ولی با وجود تکذیب‌های مکرر باز هم این جنگ روانی را علیه مردم ایران ادامه می‌دهند.

ایسنا: محمدرضا بحیرایی، نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات، از ممنوعیت واردات عطر در سال جاری خبر داد و گفت: ۹۰ درصد عطر موجود در بازار از طریق واردات تامین می‌شد.

تسنیم: محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع نقدی جذب بازار سرمایه می‌شود. این حجم نقدینگی در صورت عدم جذب در بازار سرمایه می‌توانست اثرات منفی بر حوزه اقتصادی کشور داشته باشد.

تسنیم: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، مصوبه واگذاری سهام دولت به ارزش حدودی ۳۲ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بابت رد دیون دولت را ابلاغ کرد.

خبرآنلاین: دبیر شورای عالی بورس و اوراق بهادار پس از برگزاری یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورا گفت: بر اساس مصوبات جلسه شورای عالی بورس ۵۰ درصد از کارمزد سازمان بورس کاهش یافت.

صداوسیما: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از رشد ۳۰درصدی خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان خبر داد. قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال جاری 2500 تومان تعیین شده است.

تسنیم: یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق، از توافقات انجام‌شده با عراق برای بازگشایی مرزهای جنوبی ایران با این کشور، برای هفته‌ای دو تا سه روز و بازگشت ارز صادراتی دولتی خبر داد.

تسنیم: سعید محمدی‌پور، معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران، با تاکید بر اهمیت برخورد با احتکارکنندگان تایر گفت: در گشت مشترک سازمان صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با واحدهای متخلف برخورد صورت گرفته و بیش از هشت هزار حلقه تایر احتکارشده کشف شد.

دراین پرونده بخوانید ...