شناسه خبر : 34981 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

مهر: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، علت التهابات بازار ارز را عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار حواله به‌خاطر مشکلات ناشی از کرونا اعلام کرد و گفت: با فروکش کردن تدریجی تقاضاهای تجمیع‌شده، (قیمت) تعدیل خواهد شد.

فارس: تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری در سال 1398 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 978 هزار میلیارد تومان بوده است. در بخش بازرگانی نیز 185 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

خبرآنلاین: دبیر کارگروه مقابله با کرونای وزارت صنعت با اشاره به الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، گفت: طبق مصوبه جدید، فعلاً صادرات انواع ماسک به خارج از کشور ممنوع اعلام شد.

تسنیم: قیمت مرغ در بازار به حدود ۱۷ هزار تومان کاهش یافت اما هنوز بالاتر از نرخ مصوب ۱۵ هزارتومانی خود است.

فارس: طی سالی که گذشت، صادرات سیگار نسبت به سال 97 معادل 7 /2 درصد رشد داشت و به 154 میلیون نخ رسید. در این مدت برآورد قاچاق سیگار با افت 2 /39درصدی معادل 10 میلیارد و 310 میلیون نخ بوده است. درعین‌حال برآورد مصرف تغییری نسبت به سال 97 نداشته و معادل 65 میلیارد نخ است.

فارس: پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی، گفت: افزایش حدود دو واحددرصدی رشد نقدینگی در قیاس با فشارهای واردآمده بر اقتصاد کشور بسیار محدود است و نیز الزامی برای تداوم آن در ماه‌های آتی وجود ندارد.

ایسنا: مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، گفت: به افرادی که استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز را معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش داده می‌شود.

صدا‌و‌سیما: رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: برخی رسانه‌های مجازی از قول من تیتر زدند که «چون دلار گران شده نان را گران خواهیم کرد» این حرف به‌هیچ‌وجه صحت ندارد و به‌شدت تکذیب می‌شود.

ایسنا: رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: طی دو هفته گوشت گوسفندی حدود ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است و علت افزایش قیمت گوشت گوسفند را در دو هفته اخیر، کاهش قیمت آلایش گوسفند، دپوی دام به علت نزدیکی به عید قربان و خروج غیرمجاز دام از مرزهای غربی کشور دانست.

باشگاه‌خبرنگاران‌: دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در واکنش به انتشار شایعاتی مبنی بر «واگذاری بخش‌هایی از سواحل جنوبی کشور و جزیره کیش به چینی‌ها» توضیح داد: این اخبار هیچ منبع و منشأ مستندی ندارد و سوابق این اخبار غیرواقعی، متعلق به صفحات افراد وابسته به بیگانگان در فضای مجازی بوده که به‌دفعات تکذیب شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها