شناسه خبر : 33756 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دو رکن قدرت مجلس

مقام معظم رهبری ویژگی‌های نمایندگان شایسته ملت را تشریح کردند

دو رکن قدرت مجلس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه گذشته در دیدار هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی، حضور در انتخابات مجلس را وظیفه شرعی، ملی، انقلابی و حق مدنی آحاد مردم برشمردند و با اشاره به دو رکن مهم «حضور پرشور» و «انتخاب خوب» گفتند: انتخابات یک جهاد عمومی و نعمت و امتحان الهی است که اگر با حضور حداکثری مردم همراه شود، مایه آبروی نظام اسلامی و تقویت کشور و مصونیت‌بخش در برابر توطئه‌ها و زمینه‌ساز ایران قوی خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی، انتخابات را خنثی‌کننده بسیاری از نیت‌های شوم آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و بدلِ فنِ مکر و کَید آنها دانستند و خاطرنشان کردند: تنها راه مایوس شدن دشمنان، قوی شدن ایران است و یکی از مصادیق ایرانِ قوی، مجلسِ قوی است، مجلسی که بتواند با تصویب قوانین لازم و با هدایت دولت‌ها به مسیر مطلوب، کشور را مصونیت ببخشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک رکن قوی بودن مجلس را حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوق‌های رای برشمردند و افزودند: تاثیرات مجلس فقط محدود به چهار سال نیست بلکه مجلس قوی یا مجلس ضعیف و خودباخته با تصمیمات خود می‌توانند تاثیرات بلندمدتی بر کشور بگذارند.

رهبر انقلاب اسلامی، رکنِ دوم یک مجلس قوی را کیفیت انتخاب دانستند و در تبیین ویژگی‌های نمایندگان شایسته ملت بزرگ ایران تاکید کردند: باید برای مجلس شورای اسلامی، افراد «باایمان»، «شجاع»، «کارآمد»، «وظیفه‌شناس»، «پرانگیزه»، «وفادار به اسلام، مردم، انقلاب و کشور»، «سرسخت در مقابل دشمنان» و «دل‌نبسته به دنیا و مطامع مالی» برگزیده شوند.

ایشان همچنین درباره حضور جوانان و افراد باتجربه در مجلس گفتند: مجلس باید یک ترکیب متناسبی از جوانان و افراد مجرب، دانا و راه‌بلد باشد. جوان‌گرایی یک ضرورت قطعی برای کشور است و کُنشگر اصلی و پیشران حرکت رو به جلو جوانان هستند اما تکیه بر جوانان به معنای چشم‌پوشی از افراد باتجربه نیست.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها