شناسه خبر : 33689 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

دادگاه آمدنیوز

محاکمه روح‌الله زم آغاز شد

دادگاه آمدنیوز

اولین جلسه محاکمه روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. نماینده دادستان با حضور در جایگاه، متهم را که پاییز سال جاری در عراق دستگیر و به ایران بازگردانده شد، فرزند محمدعلی با اسم مستعار نیما معرفی کرد. بر اساس این معرفی، مدیر کانال آمدنیوز متاهل، دارای دو فرزند و مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم است و سلامت جسمی و روحی دارد.

نماینده دادستان در شرح اتهامات متهم نیز گفت: روح‌الله زم متهم است به «افساد فی‌الارض»، در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، نشر اکاذیب به‌طور گسترده، معاونت در تخریب، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و صدای مردم با هدف برهم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای منطقه، جاسوسی به نفع سرویس اطلاعاتی کشور فرانسه در ابتدای سال ۹۷ تا زمان دستگیری، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی در نیمه دوم اسفندماه سال ۹۶ تا زمان دستگیری، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی، مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، عضویت و همکاری با کانال معاند سحام با هدف بر هم زدن امنیت داخلی و خارجی کشور، مشارکت در اغوا و تحریک مردم به جنگ و کشتار در دی‌ماه سال ۹۶، مشارکت در جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده با هدف برهم زدن امنیت کشور، مشارکت در نشر اکاذیب به‌طور گسترده، توهین به مقدسات اسلام، تحصیل مال از طریق نامشروع.

نماینده دادستان در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: متهم در اغتشاشات سال ۸۸ بازداشت شد و در سال ۹۰ ایران را به مقصد مالزی ترک کرد و با همسر فعلی خود ازدواج کرد. پس از یک‌سال به ترکیه رفت و مبادرت به اخذ ویزای فرانسه کرد. متهم در سال ۹۳، با علم به معاند بودن سحام‌نیوز با این رسانه معاند همکاری می‌کرد. متهم در سال ۹۵ از سحام‌نیوز خارج شد و کانال معاند آمدنیوز را راه‌اندازی کرد. او افزود: زم ابزاری در دست سرویس جاسوسی و اطلاعاتی یکی از کشورها برای شعله‌ور ساختن اغتشاشات دی‌ماه ۹۶ بود و پس از اینکه کانال آمدنیوز به دلیل انتشار محتوای خشونت‌آمیز از سوی تلگرام مسدود شد، سرویس جاسوسی، کانال صدای مردم را جایگزین آن کرد و در اختیار متهم قرار داد.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها