شناسه خبر : 32892 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

گلوگاه‌های مسدود

جهانگیری: آمریکایی‌ها تمام گلوگاه‌های اصلی اقتصاد ایران را مسدود کردند

گلوگاه‌های مسدود

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به خروج آمریکا از برجام و فشارهای همه‌جانبه این کشور بر بخش‌های اصلی اقتصاد ایران، گفت: آمریکایی‌ها در دو سال گذشته تمام گلوگاه‌های اصلی فعالیت اقتصادی ایران را مسدود کردند، اما با وجود همه این مسائل، امروز با سرافرازی می‌گوییم که اقتصاد ایران اگرچه با مشکلات مختلفی روبه‌رو شد، اما توانست روی پای خود بایستد.

 اسحاق جهانگیری در مراسم روز ملی صادرات گفت: حدود دو سال از فشار جدید دولت آمریکا علیه ملت بزرگ ایران می‌گذرد و آمریکایی‌ها بعد از اینکه ما توافق برجام انجام دادیم و فضا را برای توسعه کشور فراهم کردیم با بهانه تغییر رئیس‌جمهور در آمریکا به تمام توافقات و برجام پشت پا زدند و فشار بی‌سابقه‌ای به جامعه ایرانی وارد کردند. حتی با صراحت مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک جنگ اقتصادی علیه ایران و ملت ایران آغاز می‌کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: مکرر گفته‌ایم که آمریکایی‌ها نتوانسته‌اند صادرات نفت کشور را به صفر برسانند ولی مرتب فشار وارد کرده‌اند، حتی کشورهای دوست ما هم جرات خرید نفت از ما را ندارند و ما برای فروش نفت کشور به روش‌های دیگری متوسل می‌شویم.

وی با بیان اینکه صادرات نفت کم شده و درآمد ارزی حاصل از فروش نفت کم شده است، عنوان کرد: صادرکنندگان در این زمان باعث شده‌اند که ما درآمد ارزی داشته باشیم به‌طوری که در هشت‌ماهه از نظر وزنی ۱۶ درصد رشد صادراتی داشته‌ایم و اگر از نظر ارزشی صادرات ما کم شده در این فضای تحریمی طبیعی است.

جهانگیری اظهار کرد: شرایطی که امروز طبقه متوسط و ضعیف در آن قرار دارند، جزو بدترین شرایط اقتصادی بعد از انقلاب است و این حاصل فشار آمریکایی‌هاست. او افزود: ما باید اقتصاد و صادرات و اشتغال را سرپا نگه داریم که به فضل الهی وضع اقتصاد کشور بسیار بهتر از آن چیزی است که آمریکایی‌ها برای ما خواب دیده بودند.

معاون اول رئیس‌جمهور اذعان کرد: در بخش معیشت مردم نیازمند کار جدی‌تری هستیم و باید در مقابل ملت ایران به‌خصوص طبقات ضعیف سر تعظیم فرود آوریم که با وجود تمام مشکلات مقاومت کرده‌اند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند و در مقابل مشکلات کمر خم نکردند.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها