شناسه خبر : 28062 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

امید هما

پنج هواپیمای مسافربری جدید وارد تهران شد

پنج فروند هواپیمای جدید خریداری‌شده از شرکت ای‌تی‌آر (ATR)، روز یکشنبه 14 مردادماه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، تحویل این هواپیماها به ایران را نشانه‌ای از تدبیر، گفت‌وگوی سازنده با جهان و اقدامی مثبت از سوی اتحادیه اروپا در ایفای تعهداتش تعبیر کرد.

امید هما

پنج فروند هواپیمای جدید خریداری‌شده از شرکت ای‌تی‌آر (ATR)، روز یکشنبه 14 مردادماه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، تحویل این هواپیماها به ایران را نشانه‌ای از تدبیر، گفت‌وگوی سازنده با جهان و اقدامی مثبت از سوی اتحادیه اروپا در ایفای تعهداتش تعبیر کرد. او در روز تحویل این هواپیماها ابراز امیدواری کرد که در این شرایط سخت بتوان با همفکری و همکاری با سایر قدرت‌های جهانی همچون چین، روسیه، اتحادیه اروپا و همچنین هند، ترکیه و کشورهای همسایه، ایران را از این شرایط سخت نجات داد. آخوندی گفت: امروز دنیا با پدیده جدید و شخصی با فرهنگ قماربازی همچون دونالد ترامپ روبه‌روست که هر روز جهان را با فضای جدیدی مواجه و عدم قطعیت بسیار شدیدی را بر دنیا تحمیل کرده است. بسیار مهم است که در این شرایط چگونه عمل کنیم. او افزود: از ابتدا بر این اعتقاد بودم که باید بدون تلف کردن زمان، همراه با سایر کشورهای متعهد به برجام از برنامه جامع اقدام مشترک دفاع کنیم تا در بلاتکلیفی قرار نگیریم. امروز ثابت شد که باید این کار را زودتر انجام می‌دادیم؛ همه آنهایی که فضا را بلافاصله پس از خروج آمریکا از برجام گل‌آلود کرده و تنش ایجاد کردند باید پاسخگو باشند.

وزیر راه و شهرسازی درباره شیوه تامین مالی خرید هواپیماهای مسافربری خاطرنشان کرد: هزینه خرید این هواپیماها از محل فاینانس تامین شده و باید پول آنها بازگردانده شود؛ براین اساس از مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) می‌خواهیم همه تخصیص صندلی‌ها بر اساس برنامه اقتصادی و بازرگانی و ایفای تعهداتشان در قبال بانک‌ها باشد. او همچنین ابراز امیدواری کرد این حرکت مقدمه‌ای برای شکل‌گیری همای منطقه‌ای با هدف توسعه مناطق مختلف ایران باشد.

بر اساس گزارش ایرنا، پس از اجرای توافق برجام در دی‌ماه 1394، ایران توانست پس از رفع تحریم‌های آمریکا در زمینه خرید هواپیماهای تجاری و مسافری، سه قرارداد خرید هواپیما با شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و ای‌تی‌آر در مجموع به میزان 200 فروند هواپیمای جدید را منعقد کند که سهم شرکت ایتالیایی ‌ای‌تی‌آر، 20 هواپیما بود. در دو و نیم سال گذشته هشت فروند از این هواپیماهای سبک تحویل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شده بود. پنج فروند هواپیمای جدید خریداری‌شده از شرکت ای‌تی‌آر (ATR) نیز 14 مردادماه وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها