شناسه خبر : 25114 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پرهیز از تکرار

جهانگیری: با پول نمی‌توان مساله اشتغال را حل کرد

دولت می‌گوید می‌خواهد بخشی از منابع حاصل از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی را صرف یارانه اشتغال کند تا بلکه بخشی از مشکل بیکاری در کشور حل شود.

پرهیز از تکرار

دولت می‌گوید می‌خواهد بخشی از منابع حاصل از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی را صرف یارانه اشتغال کند تا بلکه بخشی از مشکل بیکاری در کشور حل شود. راهکاری که معاون اول دولت اعتقاد چندانی به آن ندارد. چراکه اسحاق جهانگیری می‌گوید باید برای اشتغال‌زایی بیشتر در کشور ظرف اقتصاد کشور را بزرگ کنیم. چون بودجه در ایجاد اشتغال تاثیر چندانی ندارد و آنچه مهم است سرمایه‌گذاری و تولید است.

اسحاق جهانگیری در همایش استانداران سراسر کشور به مساله ایجاد اشتغال پرداخت و گفت امسال 20 هزار میلیارد تومان اعتبار برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، 10 هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و منابع بانکی برای نوسازی صنعت کشور پیش‌بینی شده است که البته باید این منابع به طرح‌هایی اختصاص پیدا کند که امکان احیا داشته باشند. اگرچه دولت این منابع را برای ایجاد اشتغال تخصیص داده اما جهانگیری به استانداران هشدار داده که مراقب باشند تا این منابع و سرنوشت این طرح نیز مانند طرح زودبازده و طرح ضربتی اشتغال نشود چراکه با پول و منابع مالی نمی‌توان مساله اشتغال کشور را حل کرد بلکه مساله اشتغال از طریق تولید و سرمایه‌گذاری قابل حل خواهد بود. او گفته این منابع مالی و تسهیلات در حقیقت بیت‌المال است و باید حتماً به کسانی داده شود که بتوانند اشتغال و تولید ایجاد کنند و استانداران باید این موضوع را رصد کنند که آیا وقتی منابعی پرداخت می‌شود، کار هم انجام می‌شود یا نه؟

بخش دیگر سخنان جهانگیری دعوت به همکاری بود. او به مدیران گفت: بسیار بد است که یک مدیر در دوران مدیریت خود حتی یک‌بار از رئیس‌جمهور و برنامه‌های دولت سخن نگوید و حمایت نکند. او از مدیران سراسر کشور خواست با صدای رسا از برنامه‌های دولت حمایت کنند. او گفت دولت نباید در جای سایر قوا بنشیند و هیچ دستگاهی هم نباید به امور قوه مجریه ورود کند. هرکس فکر می‌کند نباید از دولت پول بگیرد، پول را پس بدهد، ما با طیب خاطر این پول را از آنها می‌گیریم، اگر هم کسی از دولت پول می‌گیرد علیه دولت جوسازی نکند. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها