شناسه خبر : 24327 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اقتصادی)

ایلنا: رئیس‌جمهور، قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان را برای اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

مهر: با توجه به اینکه تعدادی از مشمولان سهام عدالت در دولت نهم و دهم تا ۱۲۰ هزار تومان سود سهام عدالت دریافت کرده‌اند، اگر این اشخاص مبلغی بابت افزایش ارزش سهام عدالتشان واریز نکرده باشند و جزو دو دهک درآمدی پایین هم نباشند، امسال بابت سال مالی ۱۳۹۵ تقریباً ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

ایسنا: آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران خبر از واردات بیش از ۴۴ هزار دستگاه خودرو سواری طی شش ماه نخست سال جاری می‌دهد.

فارس: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: سال گذشته ۳۵۹ میلیون دلار و پنج ماه نخست امسال ۱۲۰ میلیون دلار با وزن ۱۵۰۰ تن فرش صادر شده است.

ایسنا: رئیس امور رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر نرخ شهرنشینی در ایران به 74 درصد رسیده است. در شرایط حاضر تهران  7 /8 میلیون نفر جمعیت دارد و سالیان سال است که از ظرفیت خود فراتر رفته است. این وضعیت در سایر شهرها نیز وجود دارد که بارگذاری‌ها بیش از حد ظرفیت و پتانسیل این مناطق است.

مهر: رئیس مرکز آمار گفت: شش دستگاه دولتی حتی یک جلسه برای تدوین برنامه آماری‌شان تشکیل نداده‌اند، به همین دلیل بودجه آنها قطع خواهد شد و جلوی تخصیص بودجه‌شان گرفته می‌شود.

ایلنا: رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه کسری بودجه ۹۷ به حداقل می‌رسد، نظر رئیس‌جمهور در خصوص نرخ ارز را اعلام کرد و گفت: وی موافق با افزایش نرخ ارز نیست؛ چراکه ارزش پول ملی کم می‌شود.

فارس: حمید پوراصغری، رئیس امور رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: همواره پتانسیل آبی کشور را ۱۳۰ میلیارد مترمکعب اعلام می‌کردیم اما اکنون به ۸۸ میلیارد مترمکعب رسیده یعنی دچار خشکیدگی بیش از ۳۰ درصدی شده‌ایم.

تسنیم: رئیس کل گمرک ایران در حکمی مجتبی پورسیف را به سمت معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران منصوب کرد.

ایرنا: نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در ۱۲ ماه منتهی به مهرماه، برای کل کشور 2 /8 درصد، مناطق شهری 0 /8 درصد و مناطق روستایی 1 /9 درصد است.

مهر: بر اساس اعلام بانک مرکزی، شاخص بهای کالاهای صادراتی در شهریورماه امسال نسبت به ماه قبل، 7 /3 درصد رشد داشت.

فارس: صادرات نفت ایران در ماه گذشته میلادی به چین، با رسیدن به بیش از ۷۸۴ هزار بشکه در روز، حاکی از رشد تقریباً ۶۰درصدی است.

دراین پرونده بخوانید ...