شناسه خبر : 35218 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

گلایه رهبر انقلاب از برگزاری جشن تولد برای ایشان

خبرگزاری فارس نوشت: پایگاه مردمی رهبر انقلاب موجب می‌شود که گه‌گداری برخی از افراد با استفاده از تعابیری ایشان را مورد خطاب قرار دهند که اغراق‌آمیز است یا ممکن است مدلی از حکمرانی را به اذهان متبادر کند که با مدل حکمرانی اسلامی و انقلابی که رهبر انقلاب خود را ملتزم بدان می‌دانند سنخیتی ندارد. رهبر انقلاب پس از شنیدن خبر جشن گرفتن برای تولد ایشان فرمودند: «این کار غلط است، این تولد و امثال آن هیچ جشنی ندارد، برگزارکنندگان مسوول وقت و عمر و اموالی هستند که در این کار صرف و ضایع می‌شود. من از کسی که برای تولد من جشن می‌گیرد به‌هیچ‌وجه متشکر نمی‌شوم و او را مسوول زیان‌های این کار هم می‌شناسم.»

 

مراجع تقلید به احمدی‌نژاد اجازه دیدار ندادند

خبرآنلاین به نقل از احمد کریمی‌اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، نوشت: در مملکت حتماً باید تشویق و تنبیه باشد. زمانی که تشویق نباشد تنبیه هم نیست. امروز آقای احمدی‌نژاد نباید جرات کند از منزل بیرون آید، ایشان چند روز پیش به قم رفته‌اند و ملاقاتی داشته‌اند اما خدا را شکر بزرگان ما و مراجع ما هیچ‌کدام ایشان را راه نداده‌اند و فقط یکی از مراجع ایشان را پذیرفته است. مراجع به دلیل اینکه از خباثت او خبر داشتند او را راه ندادند. ما قبل از اینکه هزینه‌ای برای مملکت درست کنیم باید به مردم آگاهی بدهیم و رئیس‌جمهوری را که به مردم خیانت کرده است، به آنها نشان دهیم.

 

بنیاد مستضعفان از فعالیت سیاسی منزه است

اعتماد به نقل از پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، درباره شائبه فعالیت‌ها و دخالت‌های انتخاباتی این بنیاد نوشت: سابقه بنیاد مستضعفان، منزه از این شائبه است و در دهه‌های گذشته، هیچ موقع به یاد ندارم که بنیاد مستضعفان وارد چنین مسائلی شده باشد چون رویکرد بنیاد مستضعفان، بیشتر اقتصادی و حمایتی و اجتماعی بوده تا اینکه سیاسی باشد. کارکنان ما، بیشتر افراد تحصیل‌کرده‌ای هستند که تحت قراردادهای شرکتی کار می‌کنند یا اعضای هیات مدیره، هیات امنا و مشغول به دفاتر و اظهارنامه مالیاتی و فضاهای مشابه هستند. در سال‌های قبل هم بعید است که در بنیاد مستضعفان چنین اتفاقی افتاده باشد. باز هم مراقبت خواهد شد که ان‌شاءالله بنیاد مستضعفان مثل همیشه از این شائبه منزه بماند.

 

فعالیت کانال مالی سوئیس با تضمین آمریکا

ایسنا نوشت: سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی دولت سوئیس از انجام تراکنش‌های بیشتر در چارچوب کانال مالی سوئیس در آینده نزدیک خبر داد. نخستین تراکنش مالی رسمی مربوط به سازوکار تجارت بشردوستانه سوئیس با ایران انجام شد تا این کانال مالی وارد فاز عملیاتی شود. ماتیس نادین ‌سخنگوی دبیرخانه امور اقتصادی سوئیس گفت: با استفاده از سازوکار تسهیل تجارت بشردوستانه با ایران، یک تراکنش مربوط به صادرات داروی سرطان با موفقیت تکمیل شده است. طبق گفته ماتیس، در حال حاضر تنها شرکت‌های سوئیسی می‌توانند از این کانال مالی استفاده کنند. همچنین این کانال تنها تراکنش‌های مربوط به صادرات اقلام کشاورزی، مواد غذایی، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی را پوشش می‌دهد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها