شناسه خبر : 34866 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ویروس فساد

رهبر انقلاب: فساد مالی و اقتصادی همچون ویروس کرونا بسیار خطرناک و مُسری است

ویروس فساد

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با همایش سراسری قوه قضائیه با ابراز خرسندی از اقدامات انجام‌شده در یک سال اخیر، بر لزوم استمرار حرکت تحولی در قوه قضائیه به‌صورت متوازن و با محوریت مردمی بودن قوه تاکید کردند و گفتند: مبارزه با فساد که در این دوره به اوج خود رسیده است باید بدون اغماض و بر اساس حق و عدل و قانون و همچنین بدون تعدی و ظلم به افراد بی‌گناه با قدرت ادامه یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه مبارزه با فساد از دوره قبل در قوه قضائیه آغاز شده بود و اکنون به اوج خود رسیده است، گفتند: مردم از مبارزه بدون ملاحظه و بدون اغماض با مفسد امیدوار می‌شوند زیرا فساد مالی و اقتصادی همچون ویروس کرونا، بسیار خطرناک و به شدت واگیردار و مُسری است. تنها تفاوت ویروس کرونا با ویروس فساد این است که ویروس کرونا با شست‌وشوی دست برطرف می‌شود اما تنها راه مقابله با ویروس فساد، قطع دست مفسد است. رهبر انقلاب اسلامی، وظیفه قوه قضائیه را برخورد متوازن با همه اَشکال و ابعاد فساد برشمردند و در عین‌ حال تاکید کردند: باید مبارزه با فساد، در درجه اول در داخل قوه و به‌صورت جدی و کارشناسی انجام شود، زیرا تبعات و ضربه فساد در داخل قوه قضائیه بسیار سنگین خواهد بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با گلایه از اهانت و ظلم به برخی بزرگان پاک‌دست قبلی قوه قضائیه در جریان قضاوت‌ها و اظهارنظرهایی که در خصوص دادگاه اخیر شده افزودند: خطاب من در این موضوع مردم و جوانان مومن است که مراقب باشند تعدی نکنند و به افراد معاند که به دنبال گرفتن انتقام از مواضع انقلابی و محکم قاطع فلان شخصیت هستند، کاری ندارم. ایشان تاکید کردند: حرکت مبارزه با فساد که اکنون در قوه قضائیه به‌خوبی مشاهده می‌شود و خود را نشان داده است، از دوره آقای آملی‌لاریجانی آغاز شد و ایشان، هم در داخل و هم در بیرون از قوه شروع‌کننده آن بودند و اینها نباید از نظر دور باشد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به ابلاغیه اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر اینکه برخی بانک‌ها حق مصادره و تعطیلی واحدهای تولیدی را ندارند، خاطرنشان کردند: این کار، بسیار درست و قابل تعمیم در مورد کسانی است که با خرید واحدهای تولیدی و اخراج کارگران و فروش تجهیزات، کاربری این واحدها را تغییر می‌دهند، زیرا این‌گونه اقدامات، ضربه به اقتصاد کشور است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها