شناسه خبر : 27669 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

ایران در فهرست قدرتمندترین‌های جهان

تجارت فردا- لوگو دنیای اقتصادنوشت: فهرست «قدرتمندترین ملت‌های جهان ۲۰۱۸» منتشر شد. در این فهرست همچون سال گذشته، نام ایران به چشم می‌خورد. بر این اساس، ایران رتبه ۱۳ را از میان ۲۵ کشور به خود اختصاص داده که نسبت به جایگاه سال گذشته‌اش یک پله صعود کرده. در این رده‌بندی میزان اثرگذاری ملت‌ها در کنار قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی کشورشان مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته. متحدان، میزان نفوذ و پیشگام بودن کشور در برخی جنبه‌ها از عوامل شکل‌دهنده این رده‌بندی بوده‌اند. این گزارش، ایران را یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای منطقه و یکی از پرجمعیت‌ترین ملت‌های آن معرفی کرده. کشورهای آمریکا، روسیه و چین همچون سال گذشته در رتبه‌های نخست تا سوم فهرست قرار گرفته‌اند.

♦♦♦

جنتی: مردم باید قانع باشند

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از آیت‌الله جنتی نوشت: اینکه می‌گویند نه غزه و نه لبنان؛ اگر خدمات اسلامی نبود چه می‌شد؛ آمریکا، اسرائیل، منافقین و داعش چه می‌کردند؟ چه برای ما می‌گذاشتند؟ اینها با برادران ما در عراق و سوریه چه می‌کردند؟ اگر امروز ناموس ما محفوظ است برای همین است. دیگر از زمان جنگ بدتر چیست؟ خداوند کمک می‌کند. جوانان باید تحمل کنند. آن خدایی که 40 سال انقلاب را حفظ کرد باز هم حفظ می‌کند. باید مواظب باشیم بی‌اعتمادی و ناامیدی بر بچه‌های ما حاکم نشود. خیال نکنند تنها راه، اغتشاش و در و پنجره شکستن است. اینها گرفتاری اضافه برایتان ایجاد می‌کند و نتیجه‌ای ندارد.

♦♦♦

برخورد گازانبری تصمیم روحانی بود

تجارت فردا- لوگو شرقبه نقل از مرتضی طلایی در خصوص حادثه کوی دانشگاه نوشت: «نمی‌شود تاریخ را عوض کرد. در جلسه‌ای با حضور روحانی، مصطفی معین و وزیر کشور به پلیس ابلاغ کردند که برای جمع ‌کردن موضوع وارد کوی شود. این مصوبه بود. جمع موافق این حرکت بود و دبیر جلسه آقای روحانی بود. فردای آن روز دکتر قالیباف من را خواست و گفت اجازه ورود به کوی داده شده اما شما تدبیر خودت را عمل کن. من هم به‌رغم این اجازه از این مصوبه استفاده نکردم و ماندم تا لحظه‌ای که دانشجویان خودشان از پلیس خواستند وارد کوی شود. آنچه به قالیباف نسبت داده شده بود جفا بود. «گازانبری» را خود دوستان آن جلسه تصمیم گرفتند.

♦♦♦

پاک کردن آینه با دستمال کثیف

تجارت فردا- لوگو ایلنادر گفت‌وگو با حسن عابدی‌جعفری، وزیر بازرگانی دولت جنگ نوشت: همزمان با اینکه شما سیاست‌هایی برای توسعه کشور لحاظ می‌کنید باید سیاست‌هایی را برای مبارزه با فساد هم داشته باشید. بخشی از سیاست‌های مبارزه با فساد در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ در ایران به طور کل تعطیل شد. بهترین ابزار مبارزه با فساد؛ آموزش است. اما در دولت احمدی‌نژاد، آموزش‌های مربوط به فساد تعطیل شد. برنامه‌ریزی تعطیل شد، وقتی برنامه‌ریزی را تعطیل می‌کنید همه‌چیز غیرشفاف می‌شود، ستاد هماهنگی برای مبارزه با فساد وجود داشت، اما مسوول ستاد مورد اتهام قرار گرفت و جرمش ثابت شد و حکم زندان گرفت. شما با یک دستمال کثیف چطور می‌توانید آینه خود را پاک کنید؟

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها