شناسه خبر : 27373 لینک کوتاه

همه علیه فساد

معاون اول رئیس‌جمهور: فساد هویت نظام را تهدید می‌کند

معاون اول رئیس‌جمهور، این روزها چندان خبرساز نیست. آن زمان‌هایی هم که حرفی می‌زند و خبری می‌سازد، از روی نگرانی است. گاه از انتقادات بی‌سابقه‌ای که به دولت می‌شود گله می‌کند، گاه از کارشکنی‌ها و گاه از فساد.

همه علیه فساد

معاون اول رئیس‌جمهور، این روزها چندان خبرساز نیست. آن زمان‌هایی هم که حرفی می‌زند و خبری می‌سازد، از روی نگرانی است. گاه از انتقادات بی‌سابقه‌ای که به دولت می‌شود گله می‌کند، گاه از کارشکنی‌ها و گاه از فساد. هشدارهای اسحاق جهانگیری در خصوص فساد اگر بیشتر از دیگر هشدارها نباشد، کمتر نبوده است. جهانگیری بارها و بارها در خصوص فساد نگران‌کننده سیستم اداری در ایران هشدار داده و حالا آغاز مجدد تحریم‌ها او را بیش از گذشته نگران کرده و سبب شده او این‌بار هم در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بر مبارزه با فساد تاکید کند. جهانگیری در این جلسه گفت: در شرایط تحریم زمینه‌های بروز فساد بیش از زمان‌های دیگر است اما همان‌طور که بارها تاکید شده است باید با عزم جدی پرچم مبارزه با فساد را همواره بالا نگه داریم و با همت همه مسوولان، دامن نظام را از مفاسد پاک کنیم. چراکه فساد، هویت نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند و باید با مسدود کردن همه روزنه‌های بروز فساد، از ناامیدی مردم و لطمه به منافع و حیثیت ملی جلوگیری کنیم.

ایران تجربه نامطلوبی از فسادهای دوره تحریم دارد و نگرانی از ظهور بابک زنجانی‌ها را بارها اعلام کرده. جهانگیری هم در این جلسه بر همین موضع تاکید کرد و گفت: متاسفانه در دوره گذشته و در ایام تحریم شاهد وقوع تخلف‌ها و بروز مفاسد اقتصادی کلان به بهانه دور زدن تحریم‌ها بودیم که علاوه بر آسیب به منافع ملی، موجب نارضایتی مردم هم شد. از همه مسوولان می‌خواهم با آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای عملی تمام مساعی خود را در جهت جلوگیری از وقوع فساد در شرایط جدید به‌کار بندند.

وی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید در سطحی باشد که مدیران بتوانند با ریسک‌پذیری و بدون دغدغه تصمیمات لازم برای پیشبرد برنامه‌های خود را اتخاذ کنند، گفت: مدیریت بحران توام با ریسک‌پذیری در دوران تحریم یک اصل است و اگر دستگاه‌های اجرایی از تصمیم‌گیری سریع و مطابق با شرایط روز باز بمانند اداره کشور با دشواری روبه‌رو خواهد شد. البته مدیران اجرایی کشور نباید احساس کنند که در شرایط تحریم عده‌ای قصد مچ‌گیری و برخورد با آنها را دارند، در عین حال باید سازوکاری اندیشیده شود تا ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی زمینه برای بروز هرگونه فسادی از میان برود. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها