شناسه خبر : 25908 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

من با ۹ متر عمامه مسلمان نیستم؟

تجارت فردا- لوگو خبرآنلایندر گفت‌وگو با هادی غفاری، روحانی اصلاح‌طلب نوشت: شورای نگهبان در مجلس چهارم، پنجم، هفتم و نهم من را رد صلاحیت کرده و نوشته عدم التزام عملی به اسلام؛ یعنی من با 9 متر عمامه مسلمان نیستم! عدم اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی، عدم التزام به قانون اساسی و سوء شهرت در حوزه انتخابیه از دلایل دیگر بود. به آقای جنتی گفتم من اعتراض نمی‌نویسم ولی درباره دلیل چهارم با شما حرف دارم. شما برای من نوشتید سوء شهرت در حوزه انتخابیه، بیا با هم در خیابان‌های تهران برای گرفتن تاکسی بایستیم، ببینیم شما را سوار می‌کنند یا من را! در مترو می‌ایستیم ببین به پای شما بلند می‌شوند یا من؟

♦♦♦

تکذیب اظهارات ضرغامی

تجارت فردا- لوگو جماراننوشت: فرزند حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در پاسخ به رئیس اسبق سازمان صدا و سیما که مدعی‌شده بود بعد از مناظرات 88 بارها از ناطق‌نوری خواسته در تلویزیون حاضر شود و به اتهامات جواب دهد گفت: من هم این حرف را دیدم و تعجب کردم. به‌رغم درخواست کتبی اینجانب به تاریخ پانزدهم خردادماه 88 که هم از طریق فاکس و هم به ‌صورت دستی خدمت ایشان تقدیم شد و همچنین تماس‌های مکرر با ایشان و همکارانشان، به هیچ عنوان فرصت پاسخگویی در اختیار ما قرار نگرفت! البته ایشان در جای دیگری می‌گویند من دلسوزی کردم که اجازه ندادم بیایند! بهتر بود ایشان به جای دلسوزی به وظیفه قانونی‌شان عمل می‌کردند.

♦♦♦

روایت جدید علم‌الهدی از اغتشاشات مشهد

تجارت فردا- لوگو انتخاببه نقل از علم‌الهدی، امام جمعه مشهد درباره ریشه ناآرامی‌های دی‌ماه نوشت:‌ مردم به دلیل مشکلات تحریک شدند نه سخنان من. در دورانی که مساله برجام مطرح شد و مذاکرات در جریان بود مقام معظم رهبری فرمودند ما اجازه نمی‌دهیم این قرارداد باعث سلطه استکبار شود. دوستان ما تجمعی با عنوان «اجازه نمی‌دهیم» را راه‌اندازی کردند که از ابتدا تا انتهای مراسم حرمت دولت حفظ شد و به کسی توهین نشد و این تجمع 30 هزارنفری در اوج آرامش برقرار شد. اگر ما می‌خواستیم سروصدا راه بیندازیم توان مدیریتش را هم داشتیم. من به مردم گفتم به هر فراخوانی نباید پاسخ مثبت بدهید. چطور می‌شود خودم در برپایی غائله نقش داشته باشم.

♦♦♦

آقای جنتی شما هم صدای مردم را شنیدید؟

تجارت فردا- لوگو فراروبه نقل از آیت‌الله موسوی‌خوئینی‌ها نوشت: حوادثی که از روز هفتم دی‌ماه آغاز شد همه را عمیقاً نگران کرد؛ ولی این فایده را داشت که مسوولان کشور و از آن جمله، آیت‌الله جنتی که همیشه دیگران را به انجام وظایفشان توصیه می‌کنند، این‌بار، حداقل در سخن، به وظیفه خود نیز اشاره کرده‌اند. اکنون، با رعایت تمامی آداب و القاب خودساخته‌ای که در محضر مقامات عالیه ادا می‌کنند، از دبیر شورای نگهبان می‌پرسم آیا جنابعالی و سایر اعضای شورای نگهبان در رابطه با وظایفی که بر عهده دارید -به‌ویژه درباره تایید یا رد صلاحیت افراد برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و ریاست‌جمهوری- صدای اعتراض مردم را شنیده‌اید؟

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها