شناسه خبر : 25894 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

همدلی شیعه و سنی

مقام معظم رهبری: شیعه و سنی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان بر وحدت شیعه و سنی تاکید کردند و گفتند: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند.

همدلی شیعه و سنی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان سیستان و بلوچستان بر وحدت شیعه و سنی تاکید کردند و گفتند: شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها کنار یکدیگرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با اشاره به علاقه عمیق خود به مردم سیستان و بلوچستان، مردم بلوچ را گرم، صمیمی، با صفا و با استعداد، و مردم سیستان را از لحاظ گذشته تاریخی در بین همه اقوام ایرانی، کم‌نظیر و درخشان توصیف و خاطرنشان کردند: با وجود این استعدادهای سرشار، در دوران قاجار و پهلوی به مردم سیستان و بلوچستان بی‌اعتنایی می‌شد و همین موجب شد که استعدادهای مردم بروز نکند.

ایشان، خدمات انجام‌شده در این منطقه در سال‌های پس از انقلاب را نشانه محبت دوطرفه مردم و نظام دانستند و با اشاره به نیازهای مطرح‌شده از جانب استاندار در این دیدار افزودند: نیازهای مردم استان همچون آب‌شیرین‌کن و خط آهن را باید از طریق مسوولان ارشد دولتی به ‌طور جدی دنبال کنید و با میدان آوردن بخش خصوصی، استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی، سیستان ‌و بلوچستان را همچون استان‌های کردستان و گلستان مظهر وحدت اسلامی و الگوی همکاری و زندگی برادرانه شیعه و سنی برای دنیا دانستند و با تاکید بر هوشیاری در مقابل تفرقه‌افکنی دشمن گفتند: شهادت یک نوجوان سنی در دفاع مقدس یا شهادت یک مولوی اهل سنت به علت دفاع از انقلاب اسلامی به‌ دست ضدانقلاب، نشان می‌دهد برادران شیعه و سنی در جمهوری اسلامی در دشوارترین میدان‌ها در کنار یکدیگر حاضرند و باید با کارهای فرهنگی و هنری این حقایق و وحدت واقعی را مجسم و نمایان کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل جاهلیت مدرن با وجود تحریم و همه توطئه‌های نظامی و فرهنگی دشمنان را مرهون قدرت ایمان و فداکاری مردم خواندند و گفتند: مظهر کامل ایمان راسخ در زنجیره بسیار مهم ایمان و مقاومت، شهیدان و ایثارگران هستند، بنابراین نظام اسلامی به تعظیم و تکریم شهدا نیازمند است. 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها