شناسه خبر : 25823 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (سیاسی)

سونا و جکوزی ۳۰ میلیاردی

تجارت فردا- لوگو خبرگزاری دانشجویان ایران در گفت‌وگویی با قاسم میرزایی‌نکو، نماینده مجلس نوشت: هزینه‌کرد منابع شهرداری در برخی محل‌های خاص با توجیه کمک به امور مذهبی قابل قبول نیست و مجلس درباره عملکرد مدیریت دوران قبلی شهرداری مصر به انجام تحقیق و تفحص است. در گزارش آقای نجفی موضوع کمک به نهادهای فرهنگی خاص و هزینه‌کرد خارج از چارچوب و اصول برای برخی مراسم مذهبی و حسینیه‌ها مطرح شده است. به طور مثال زیر امامزاده‌ای در ونک، سونا و استخر و جکوزی ساخته شده و ۳۰ میلیارد برای آن هزینه شده است. امامزاده چه نیازی به چنین تشکیلات و ساخت‌وسازی داشته و از اساس ساخت یک استخر و جکوزی نباید این رقم هزینه برمی‌داشت.

♦♦♦

چرا عده‌ای پلنگ‌صفتی می‌کنند؟

تجارت فردا- لوگو آفتاببه نقل از صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: عده‌ای رفیق انقلاب بودند و ۱۱ روز خانه‌نشینی کردند. بنده با این فرد در دوران دانشجویی هم‌کلاس بوده‌ام. حال او از انقلاب سهم‌خواهی می‌کند و فکر می‌کند همه سفره برای اوست. در حالی که فکر نمی‌کند زمانی رئیس‌جمهور مملکت بوده و همه چیز در دستان خودش بوده پس چرا پلنگ‌صفتی می‌کند. پلنگ‌صفت‌ها همه دارایی‌های خود را به باد می‌دهند چراکه نمی‌توانند ببینند کسی بالاتر از خودشان نشسته. بنی‌صدر هم نادانی کرد. او هم نتوانست تحمل کند فرد دوم مملکت باشد و حتی برای امام‌(ره) شاخ‌وشانه می‌کشید که طرفداران ما اگر به خیابان بیایند بیشتر از طرفداران امام خمینی هستند.

♦♦♦

جگرخوری در بهشت

تجارت فردا- لوگو نامه‌نیوزبه نقل از کانال دولت بهار درباره دادگاه تجدیدنظر بقایی نوشت: بعد از این جلسه دو نفر از علاقه‌مندان به شرکت در جلسه دادگاه بازداشت شده‌اند و حمید بقایی و علی‌اکبر جوانفکر اعلام کرده‌اند تا زمان آزادی این دو شهروند محل دادگاه تجدیدنظر را ترک نمی‌کنند. که در نهایت با ایستادگی بقایی و جوانفکر، هر دو خانم آزاد شدند. این کانال از محبت پیک موتوری‌های خیابان خیام و یک جگرفروش در خیابان بهشت به حمید بقایی خبر داد و نوشت: بقایی در حال عبور از خیابان بهشت بود که صاحب جگرکی او را به صرف چند سیخ جیگر دعوت کرد. «آقا دمت گرم!»، «حمید بقایی و تجربه جیگر نطلبیده بعد از دادگاه!»

♦♦♦

روایت ضرغامی از مناظره‌های ۸۸

تجارت فردا- لوگو شرقدرگفت‌وگو با عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق صداوسیما درباره مناظره‌های 88 نوشت: بر اساس مصوبات کمیسیون تبلیغات، تنها نامزدهای انتخابات حق پاسخگویی موارد اتهامی در مناظره‌ها را داشتند و ما دقیقاً بر اساس قانون عمل کردیم و آقای ناطق‌نوری و هاشمی امکان پاسخگویی نداشتند. اما من بعد از آن بارها با آقای ناطق صحبت کردم. خیلی تماس گرفتم و گفتم تلویزیون در اختیار شماست. بیایید سخنرانی کنید؛ اما ایشان خودشان در شرایطی بودند که نمی‌آمدند. حتی من گفتم در مراسم احیا شرکت کنید، ما پخش می‌کنیم؛ اما باز هم نمی‌رفتند. اصلاً در فضاهای عمومی نمی‌رفتند. اما درباره آقای هاشمی اصلاً رفتارهای‌شان در راستای فتنه ادامه داشت. نماز جمعه هم که رفتند، مراسم خوبی نشد.

دراین پرونده بخوانید ...