شناسه خبر : 32334 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

خودکشی در مردان متاهل کمتر است

ایسنا نوشت: علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، با بیان اینکه خودکشی در مردان متاهل کمتر است، تصریح کرد: مطالعات دنیا نشان می‌دهند سالانه یک میلیون نفر به دلیل خودکشی فوت می‌کنند و خودکشی یکی از علل مرگ در گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال به‌شمار می‌رود. اگر این اتفاق در محیطی مثل دانشگاه رخ دهد، تاثیر زیادی بر محیط می‌گذارد. خودکشی عامل 8 /1 درصد بیماری‌ها در جهان بوده است، این رقم در کشورهای با درآمد بالا تا 3 /2 درصد می‌رسد. میانگین جهانی فوت در هر صد هزار نفر در دنیا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر خودکشی است که رقم بالایی است، اقدام به خودکشی در زنان بالاتر است و اقدام خودکشی منجر به فوت در مردان بیشتر است.

بیش از ۳۰ هزار نام در شش‌ماهه امسال تغییر یافت

ایرنا نوشت: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه امسال ۳۰ هزار و ۶۸۹ نام در پایگاه اطلاعات جمعیت این سازمان به دلیل جایگزینی یا اصلاح نام تغییر یافت. سیف‌الله ابوترابی افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۴۲ هزار و ۸۹۸ نام در پایگاه اطلاعات جمعیت این سازمان به دلیل جایگزینی یا اصلاح نام تغییر یافته بود. انتخاب نام‌های در فهرست نام‌های ممنوعه، قدغن است و دارندگان آنها می‌توانند با رعایت مقررات مربوطه نسبت به تغییر آن اقدام کنند. نام‌هایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی می‌شود مانند «عبدالات»، «عبدالعزی» یا اینکه اسامی مرکبی که به اصطلاح یک نام محسوب نمی‌شوند هم قابل تغییرند.

عدم اعلام نتیجه آزمایش HIV مثبت کذب است

ایلنا نوشت: معاون بهداشت وزارت بهداشت دستور عدم اعلام نتیجه آزمایش HIV مثبت در آزمایشگاه‌های کشور را تکذیب کرد. علیرضا رئیسی ضمن اعلام این مطلب گفت: هیچ دستوری از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه صادر نشده و خبر منتشرشده در این مورد در برخی از شبکه‌های اجتماعی خبری جعلی و دروغین است. معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تمامی آزمایشگاه‌های تشخیص طبی سراسر کشور و آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی، درمانی وابسته به وزارت بهداشت، آزمایش‌های رایج را انجام می‌دهند و دستورالعملی برای محدودیت در آزمایش وجود نداشته و نخواهد داشت. رئیسی از همه هموطنان درخواست کرد خبرهای حوزه سلامت را فقط از مراجع رسمی خبری پیگیری کنند و به شایعات توجه نکنند.

داستان عجیب داوطلبانی که با رتبه دو و سه قبول نشده‌اند

شهروند نوشت: می‌گوید از لحظه اعلام نتایج فقط اشک می‌ریزد، نمی‌داند جواب خانواده را چه بدهد و حتی نمی‌تواند به آنها خبر را بگوید. می‌گوید یک سال با همه سختی کار و بیمارستان، درس خوانده که به دانشگاه مورد علاقه‌اش برسد و درست وقتی که فکر می‌کرده به خواسته‌اش رسیده، نتیجه کنکور شوکه‌اش کرده است؛ این جملات را رتبه دو کنکور کارشناسی ارشد علوم‌پزشکی می‌گوید اما روز اعلام نتایج چشم‌هایش روی صفحه نمایش ثابت ماند و تمام برنامه‌هایش را روی آب دید. رتبه دو کنکور البته تنها بازمانده از انتخاب و اولویت اول خود نیست و ده‌ها رتبه تک‌رقمی دیگر هم محاسبات و برنامه‌هایشان به هم ریخت و حالا چشم امیدشان به دیوان عدالت اداری یا وعده برخی مسوولان و نمایندگان مجلس است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها