شناسه خبر : 31564 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تهران ششمین شهر همسرآزار

با رفتن مزدک میرزایی آیا تلویزیون و شبکه سه بی‌فروغ‌تر می‌شود؟

تهران ششمین شهر همسرآزار

خبری که در هفته گذشته در حوزه اجتماعی بیش از بقیه سروصدا کرد ماجرای رفتن مزدک میرزایی به خارج از ایران و احتمالاً استخدام در شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال بود. به دنبال افزایش سوءمدیریت در شبکه سوم سیما همزمان با مدیریت علی فروغی و کلیت مدیریت تلویزیون، عادل فردوسی‌پور به یک شکل از تلویزیون کنار گذاشته شد و حالا مزدک میرزایی نیز ایران را ترک کرده است.

ایسنا در این باره نوشت: «مزدک میرزایی به شبکه ایران اینترنشنال پیوست»! خبری که در فضای مجازی مدام دست به دست می‌شود و بسیاری را شوکه کرده است. پیگیری‌های خبر تا اینجا که بی‌نتیجه مانده است و کسی آن را تایید نمی‌کند. تا اینکه به نقل از محمد تقوی، سرمربی پیشین تراکتورسازی، که به عنوان کارشناس با شبکه‌های خارجی همکاری می‌کند، اعلام می‌شود که میرزایی حتی از مقر این شبکه هم دیدار داشته است!

البته انتشار توئیت‌هایی از سوی نزدیکان مزدک میرزایی، حکایت از کوچ این مجری و همسرش به خارج از کشور داشت و حتی این‌گونه عنوان شد که او اکنون به لندن رسیده تا برای اجرا در یک شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان آماده شود. به هر حال، روزنامه‌های ورزشی و برخی سایت‌های خبری ترجیح دادند با توجه به جذابیت موضوع، گزینه نهایی، یعنی صحت خبر را مبنای کار خود قرار دهند. البته در شرایطی به یک‌باره خبر پیوستن مزدک میرزایی به شبکه ایران اینترنشنال منتشر می‌شود که شاید بسیاری چنین خبری را با توجه به اتفاق‌های پیش‌آمده در چند ماه گذشته، درباره همکار دیگر وی، یعنی عادل فردوسی‌پور، محتمل‌تر می‌دانستند. هرچند در هفته گذشته خبری مشابه درباره فردوسی‌پور هم مطرح شد که در نهایت با تکذیب او، فضا آرام گرفت.

حالا بار دیگر خبر پیوستن مجری-گزارشگر دیگری مطرح می‌شود که زمانی با شبکه سه سیما همکاری داشته است.

مزدک میرزایی از نسل گزارشگران و مجریان فوتبالی است که با برنامه‌هایی مثل «فوتبال برتر» و «نود» و «گزارش ورزشی» همکاری داشت اما او هم مانند جواد خیابانی که به شبکه ورزش رفت یا پیمان یوسفی که از شبکه اول و برنامه «ورزش و مردم» سر درآورد، به یک‌باره شبکه سه را ترک کرد.

محمدرضا منصوریان، کارشناس و مجری باسابقه برنامه‌های ورزشی دلایل بروز چنین فضاهایی و لزوم حفظ نیروی انسانی باتجربه تلویزیون به عنوان یک سرمایه را مطرح کرده است. منصوریان در این زمینه اظهار کرد: جدای از اینکه ایشان به کشور دیگری کوچ کرده باشند یا نه، این ماجرا کلیتی دارد. احساس می‌شود یک نوع فقدان مراقبت لازم برای خیلی از مهره‌ها در ورزش وجود دارد. این اتفاق مختص خبرنگاران و گزارشگران نیست، به نظر می‌رسد این لجام‌گسیختگی را در مورد ورزشکاران هم داریم. یک‌دفعه باخبر می‌شویم، فلان قهرمان ما خیلی راحت جذب فلان کشور شده یا فلان مربی ما با کشوری قرارداد بسته است. متاسفانه ما هیچ برنامه‌ای نداریم که موظف به مراقبت و نگهداری از افرادی باشد که به هر حال به نظر می‌رسد سرمایه‌های واقعی این مملکت هستند.

رشد 6 /8 درصدی نزاع در تهران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: سال گذشته در تهران ۱۶ هزار و ۴۲۰ پرونده همسرآزاری به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شد و تهران از نظر همسرآزاری رتبه ششم را در کشور دارد. مسعود قادی‌پاشا به ایرنا گفت: سال گذشته (۹۷) ۱۰۱ هزار و ۲۸۱ پرونده نزاع به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (96) با ۹۳ هزار و ۲۹۵ پرونده 6 /8 درصد رشد داشت. مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در دو ماه نخست امسال (فروردین و اردیبهشت) ۱۶ هزار و ۲۳۳ مورد پرونده نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۱۵ هزار و ۵۹۰ پرونده 1 /4 درصد رشد داشته است. وی تصریح کرد: گاهی برخی از افراد برای دریافت دیه از افراد یا بیمه‌ها اقدام به نزاع‌های ساختگی می‌کنند که در این نزاع‌های ساختگی افراد یا خودشان صدمات را ایجاد می‌کنند یا گاهی اوقات توسط افراد حرفه‌ای که صدمات شدید و خطرناکی مانند شکستگی استخوان و جراحات متعدد و شکستگی دندان‌ها و سایر موارد روی بدن فرد ایجاد می‌کنند تا از بیمه خسارت بگیرند.

مفتول برق در بسته‌بندی استنت قلب

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر ورود کابل برق به کشور از سوی شرکتی که قرار بود با ارز دولتی، استنت قلبی وارد کند، مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح جزئیات این ماجرا گفت: متخلفان این ماجرا یکی دو نفر هستند که تحت پیگرد قرار دارند و ظاهراً از کشور خارج شده‌اند، اما تحت پیگرد هستند و بلافاصله که مشاهده شوند، بازداشت می‌شوند. سیدحسین صفوی در توضیح جزئیات ماجرای ورود کابل برق به‌جای استنت قلبی با ارز دولتی گفت: چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه به‌جای استنت قلبی، کابل برق به کشور وارد شده است که البته برخی موضوع را به گونه دیگری برداشت کرده‌اند. وی درباره اصل این ماجرا گفت: در واقع این‌طور بود که ما به یک شرکت مجوز ورود استنت قلبی داده بودیم و کالا در بسته‌بندی استنت قلبی وارد گمرک شده است. همکاران ما نمونه‌ای را از این کالا گرفتند و ملاحظه کردند که برچسب کالا مغایرت‌هایی با آنچه مجوز داده شده، دارد. صفوی ادامه داد: به دنبال این مغایرت، با هماهنگی‌ای که با ارگان‌های نظارتی انجام شد، همکارانمان مجدداً به گمرک مراجعه کردند. در گمرک مجدداً از کالا نمونه‌برداری کردند، نمونه‌ها که باز شد، مشاهده شد به‌جای اینکه داخل بسته‌بندی استنت، استنت قلبی باشد، در آن «مفتول» است و تخلف به این صورت اتفاق افتاده بود، نه اینکه خودِ کابل برق را وارد کنند و مفتول‌ها در بسته‌بندی استنت قلبی بوده‌اند و می‌خواستند با کد استنت و در قالب استنت این کالاها را وارد کنند؛ بنابراین عملاً می‌خواستند تقلب انجام دهند.

گازرسانی؛‌ شرط حذف بخاری نفتی از مدارس

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه ۸۰۰ مدرسه فرسوده با عمر بالای ۴۰ سال فقط در تهران وجود دارد، گفت: تا اول مهرماه بخاری نفتی در مناطقی که گازکشی شده‌اند حذف خواهد شد. به گزارش تسنیم، داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد: جمع کردن تمام بخاری‌های نفتی برنامه اصلی ماست که در مدت زمان طولانی‌تری انجام خواهد شد و هم‌اکنون اولویت برای جمع‌آوری بخاری‌های نفتی با مدارسی است که گازکشی به آنها انجام شده است و در گام دوم به مدارسی می‌رویم که گازکشی ندارند و به تدریج روستاهای کشور در حال گازدار شدن هستند که بالطبع سیستم گرمایشی آنها نیز اصلاح شده و بخاری نفتی جمع می‌شود. وی افزود: برخی مدارس بخاری نفتی دارند و اینکه بگوییم 100 درصد مورد تایید ما هستند و می‌خواهیم آنها را نگه داریم، این‌گونه نیست اما در جاهایی که هیچ زیرساختی وجود ندارد و گازکشی نشده بخاری نفتی استفاده می‌شود و نمی‌توان گفت که هیچ استانداردی ندارد. البته دیگر بخاری نفتی چکه‌ای نداریم و بخاری‌های موجود کاربراتوری هستند. معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: طبق آخرین پایشی که انجام دادیم تعداد بخاری‌های نفتی در سطح کشور 57 هزار مورد است و بخشی از آنها جمع‌آوری شده و هم‌اکنون نیز اعتبار لازم برای جمع‌آوری 24 هزار بخاری دیگر تامین شده است که تا ابتدای مهرماه جمع‌آوری می‌شود.

مردم نگران اسناد تنظیمی‌شان نباشند

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با ابراز تاسف از اینکه تعداد زیادی از اسناد تنظیمی مردم در دفترخانه شماره 39 در آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد طعمه حریق شد، گفت: جای نگرانی نیست چراکه نمونه این اسناد در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موجود است. به گزارش فارس، محمدرضا دشتی‌اردکانی در مورد تعیین تکلیف اسناد افرادی که در آتش‌سوزی هفته گذشته میدان حسن‌آباد تهران اتفاق افتاد، گفت: افرادی که در این دفتر از تاریخ تاسیس آن اقدام به تنظیم و ثبت سند قطعی غیرمنقول کرده‌اند می‌توانند نمونه‌ای از سند خود را از سازمان ثبت درخواست کنند. وی با بیان اینکه در همه دفاتر اسنادرسمی خلاصه معامله اموال غیرمنقول به ثبت ارسال شده است، تاکید کرد: در زمانی که دفتر دایر بود، خلاصه معامله‌ها در دفتر املاک به ثبت می‌رسد و سوابق آن در ادارات ثبت اسناد و املاک کشور موجود است. بنابراین جای نگرانی نیست و افرادی که اموال غیرمنقول خود را در این دفتر تنظیم کرده‌اند به دلیل موجود بودن سوابق آن در سازمان ثبت، می‌توانند نمونه آن را داشته باشند.

صد کافه تاریخی در تهران وجود دارد

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران گفت: در حال حاضر صد کافه تاریخی در تهران وجود دارد و از سوم شهریور نیز جشنواره کافه مقصد گردشگری در مجموعه سعدآباد برگزار می‌شود. به گزارش فارس، جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، در نشست خبری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی کافه مقصد گردشگری شهری اظهار کرد: موضوع احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی یکی از اقدامات اصولی در کشور است که در این خصوص نیز سازمان میراث فرهنگی سیاست‌هایی مبنی بر ارائه تاریخچه این بناها دارد. سعی می‌شود در بناهای تاریخی بازدیدکنندگان اوقات خوب و بانشاطی را سپری کنند. وی بیان داشت:‌ وقتی که می‌گوییم کافه مقصدی برای گردشگری، به دنبال این هستیم که رونق، شادابی و احیای مراکز تاریخی اتفاق بیفتد. و همه ما می‌خواهیم اوقاتی داشته باشیم که حالمان خوب باشد. مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران ادامه داد: به عنوان مثال آغاز استارت‌آپ‌ها در کافه‌ها بوده و انقلاب صنعتی نیز در همین کافه‌ها شکل گرفته است. جانفشان بیان داشت: در حال حاضر صد کافه تاریخی در تهران وجود دارد و اگر می‌گوییم 20 میلیون گردشگر خارجی باید در افق 1404 وارد تهران شوند باید برای آن برنامه داشته باشیم و در حال حاضر سالانه شش میلیون گردشگری خارجی وارد کشور می‌شوند. بنابراین برای افزایش گردشگر خارجی باید یاد بگیریم چطور گردشگرپذیر باشیم و جریان مستمر توریسم را اجرایی کنیم.

جنیدی: نظارت قانونی نباید برای مدیران احساس ناامنی ایجاد کند

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در دیدار با رئیس قوه قضائیه گفت: نظارت بر اجرای قانون نباید برای مدیران احساس ناامنی ایجاد کند. به گزارش معاونت حقوقی ریاست جمهوری، لعیا جنیدی در این دیدار با اشاره به وجوه مشترک قابل توجه فعالیت‌های معاونت حقوقی و قوه قضائیه اظهار کرد: در زمینه‌های مشترک فعالیت دو دستگاه، مثل موضوعات دستورالعمل احیای حقوق عامه، حقوق شهروندی، تنقیح قوانین، تنظیم لوایح قضایی، حقوق اساسی و امثال آن، ظرفیت‌های همکاری گسترده‌ای وجود دارد. جنیدی اضافه کرد: لازم است موضوع و وضعیت زندانیان مورد توجه جدی‌تر قرار گیرد. همچنین اعمال مجازات برای افراد زیر ۱۸ سال با استناد به ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی، با توجه به اینکه این افراد به اقتضای سن و میزان رشد فکری، آنچنان که باید ارزش حیات را درک نمی‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم استعلام از پزشکی قانونی برای احراز رشد با صدور بخشنامه‌ای اجباری شود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها