شناسه خبر : 31412 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

تسهیلات جدید برای تردد مشمولان غایب خارج از کشور

ایسنا نوشت: سردار موسی کمالی گفت: در راستای تسهیل تردد مشمولان غایب ایرانی مقیم خارج از کشور تصمیماتی اتخاذ شده و بر این اساس شرایط تردد این دسته از مشمولان به داخل کشور راحت‌تر شده است. وی افزود: برابر این تسهیلات مشمولان مقیم خارج از کشور که حداقل سه سال در خارج اقامت داشته باشند، می‌توانند حداکثر سه ماه و برای دو بار در سال در کشور تردد کنند. قبل‌تر شرایط این‌گونه بود که باید سه سال از غیبت مشمول ایرانی مقیم خارج کشور می‌گذشت تا بتواند وارد کشور شود. همچنین با توجه به توقف اجرای طرح جریمه ریالی طرح سربازی این افراد می‌توانند حداکثر سه ماه و در مجموع دو بار در سال به کشور تردد کنند.

پرداخت وام دوچرخه به خانواده‌ها در دستور کار شهرداری

خبرگزاری فارس نوشت: شهردار تهران گفت: امکان پرداخت وام به خانواده‌ها برای خرید دوچرخه در حال بررسی و عملیاتی شدن است. پیروز حناچی با اشاره به نشست مشترک هیات‌مدیره جدید بانک شهر با شهرداران کلانشهرها به عنوان موسسان و سهامداران حقوقی، نقش سهامداران با این بانک را رابطه‌ای دوطرفه عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر بودجه شهرداری تهران و شاید بسیاری از کلانشهرها معادل بودجه عمرانی کشور است، بنابراین گردش مالی که در شهرداری‌ها وجود دارد، بزرگ‌ترین قدرت سرمایه در گردشی است که می‌تواند پشتوانه بانک شهر برای ارائه خدمات و تسهیلات به شهروندان و توسعه پایدار شهرها باشد. بانک این موضوع را باید همواره به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه خود حفظ کند.

عطاری‌ها نباید گیاه‌فروشی شوند

ایرنا نوشت: سرپرست سازمان غذا و دارو گفت: داروهای گیاهی و محصولات طبیعی نباید در عطاری‌ها به مرکزی یا دکانی برای بازار فروش این محصولات تبدیل شود، زیرا باور عمومی را مخدوش می‌کند. محمدرضا شانه‌ساز افزود: از نظر کیفیت فرآورده‌های طبیعی و داروهای گیاهی، ایران قابل رقابت با بازارهای جهانی است. اتفاقات خوبی در چند سال اخیر رخ داده است و اکنون حدود ۲۲۰ کارخانه در این زمینه فعالیت می‌کنند که ۱۲۵ کارخانه به فرآورده‌های سنتی اختصاص دارد. شانه‌ساز ادامه داد: لازم است در سال رونق تولید، تلاش مضاعفی در این حوزه انجام شود و می‌توانیم از اندوخته‌های گذشتگان در عرصه تولید داروهای طبیعی و سنتی استفاده کنیم.

رئیس قوه قضائیه با فعالان محیط زیست دیدار می‌کند

تسنیم نوشت: رئیس قوه قضائیه با جمعی از فعالان محیط زیستی دیدار و با آنها به گفت‌وگو می‌پردازد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، روز شنبه 22 تیر با جمعی از فعالان محیط زیستی و اساتید این حوزه، دیدار و با آنها به گفت‌وگو می‌پردازد. در این دیدار که ساعت 10 صبح روز شنبه 22 تیر در حوزه ریاست قوه قضائیه برگزار می‌شود، فعالان محیط زیستی ضمن طرح دغدغه‌های خود در حوزه محیط زیست، موضوعات و چالش‌های کلان این حوزه را به‌صورت مستقیم با رئیس دستگاه قضا در میان خواهند گذاشت. رئیس قوه قضائیه از ابتدای حضور در دستگاه قضا با فعالان عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دیدارهای مجزایی داشته است.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها