شناسه خبر : 29727 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

دعانویس‌های خانوادگی

صنعت نوشت: «اگر بین زن و مرد اختلاف باشد ما دعا می‌نویسیم و خوب می‌شوند، اگر دختر بزرگ شده و شوهر نکند با دعایی خودش را شست‌وشو می‌دهد و بعد حتماً شوهر می‌کند. بیشترین مراجعه‌ای که خانم‌ها دارند برای رفع پریزاد است. در ماه چهارم بارداری پریزاد به شکم زن ضربه می‌زند تا بچه را از بین ببرد. ما دعا می‌دهیم و به این افراد کمک می‌کنیم. مثل نسخه‌ای که پزشک می‌دهد.» دعانویسی و خرافه در خراسان جنوبی، خصوصاً در روستاها آنقدر فراگیر است که کمتر کسی را می‌بینید که گردنبندی دور گردنش نباشد یا دعا و نوشته‌ای به لباسش سنجاق نکرده باشد. بسیاری از خانواده‌ها دعانویس خانوادگی دارند و برای هر کاری ابتدا با او مشورت می‌کنند.

انتقال جنسی ایدز بین زنان 10 برابر شده است

ایرنا به نقل از مینو محرز، رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، نوشت: از دو سال پیش اصلی‌ترین راه انتقال ایدز در کشور تماس جنسی است. زمانی انتقال این بیماری بیشتر از طریق اعتیاد با نسبت 97 درصد مرد و سه درصد زن بود، اما طی دو سال اخیر تعداد زنان مبتلا از طریق روابط جنسی 10 برابر شده است. اکثر مبتلایان به ویروس ایدز در کشور 25 تا 40ساله هستند. به علت نبود آموزش در مورد انتقال ایدز از طریق رفتارهای پرخطر جنسی، جوانان در معرض ابتلا به این بیماری هستند. ایدز به دلیل تماس جنسی در جوانان به ویژه زنان رو به افزایش است باید سطح آگاهی جامعه را افزایش داد زیرا بیماران جدید اغلب تحصیل‌کرده هستند.

شهرداری نه امکان پرداخت نقدی دارد، نه مجوز دریافت وام

ایران به نقل از محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک تهران، نوشت: در دوره قالیباف از همه پتانسیل وام گرفتن استفاده شده است. در آخرین سال مدیریت ایشان، بیش از پنج هزار میلیارد تومان وام از بانک شهر گرفته شده فقط در یک‌سال. حالا ما فقط 17 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک شهر داریم. مجموع بدهی‌هایی که از دوره قبل ایجاد شده، شرایط را به شدت بحرانی کرده است. شهرداری برای پیشرفت پروژه‌های سنگین نه توان پرداخت نقدی دارد و نه مجوز دریافت وام، چون هرچه امکان وام گرفتن وجود داشته مازاد بر آن استفاده شده است. الان حد موجودی شهرداری به علت همین وام‌ها در بانک مرکزی به درجه قرمز درآمده است.

نوازنده تحصیل‌کرده‌ای که آرم خودرو می‌دزدید

شهروند نوشت: هنرمند بود. ۱۲ ساز را به صورت حرفه‌ای می‌نواخت. در کنار هنر درس هم می‌خواند. اما این نوازنده تحصیل‌کرده به یک سارق حرفه‌ای تبدیل شد. او به سراغ آرم خودروهای گران‌قیمت رفت و آنها را دزدید. این مرد ۳۵۰ آرم خودرو دزدید و می‌خواست هرکدام را دو میلیون تومان بفروشد، اما یک روز در خیابان با کوله‌پشتی پر از آرم خودرو، دستگیر شد. متهم ۳۷ساله توضیح داد: فوق لیسانس روانشناسی بالینی دارم. عاشق درس و موسیقی بودم. می‌خواستم درسم را ادامه دهم. تمام مشکلاتم به خاطر بی‌پولی بود. زن دارم. باید هزینه زندگی‌مان را تامین می‌کردم. اما بیکار بودم و بی‌پول. مشکلات مالی آنقدر به من فشار آورد که تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها