شناسه خبر : 29664 لینک کوتاه

مرگ در دانشگاه

واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات قربانی گرفت

ظهر روز سه‌شنبه چهارم دی‌ماه اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران واژگون شد. در پی این حادثه ده‌ها دانشجو کشته و زخمی شدند. طبق اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، تا ظهر روز چهارشنبه پنجم دی‌ماه اجساد ۱۰ نفر از جانباختگان حادثه پس از بررسی‌های تخصصی پزشکی قانونی و احراز هویت با دستور مرجع قضایی تحویل بستگان قربانیان شده است.

مرگ در دانشگاه

ظهر روز سه‌شنبه چهارم دی‌ماه اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران واژگون شد. در پی این حادثه ده‌ها دانشجو کشته و زخمی شدند. طبق اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، تا ظهر روز چهارشنبه پنجم دی‌ماه اجساد ۱۰ نفر از جانباختگان حادثه پس از بررسی‌های تخصصی پزشکی قانونی و احراز هویت با دستور مرجع قضایی تحویل بستگان قربانیان شده است. هفت تن از قربانیان در همان محل حادثه و سه نفر بعدی در بیمارستان جان دادند. بعدازظهر روز چهارشنبه نیز ایسنا به نقل از عباس زارع‌نژاد، مشاور وزیر بهداشت، تعداد مصدومان بستری این حادثه را 18 نفر و تعداد مصدومان مرخص شده از بیمارستان را هشت تن اعلام کرد. او همچنین از نامناسب بودن حال هشت نفر از مصدومان بستری در بیمارستان خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران، درباره چگونگی رخ دادن این حادثه گفت: «در این حادثه یک دستگاه اتوبوس که برای جابه‌جایی دانشجویان در دانشگاه علوم تحقیقات فعال بوده، وارد فضای سبز و واژگون می‌شود. بخشی از این اتوبوس کاملاً در زمین فرو رفته بود که با کمک آتش‌نشان‌ها از زمین خارج شد.»

آن‌طور که خبرگزاری ایرنا گزارش داده، محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، نیز با اشاره به شدت حادثه و تخریب اتوبوس تصریح کرد: «به دلیل اینکه بخش‌هایی از معابر دانشگاه در ارتفاعات با شیب تند قرار دارد، این اتوبوس از قسمت‌های شمالی به سمت جنوب در حرکت بوده که در انتهای مسیر در بخشی از راه از مسیر خارج می‌شود و وارد فضای سبز محوطه دانشگاه می‌شود، حدود 90 متر در فضای سبز قل می‌خورد و به دلیل اینکه در شیب تند قرار گرفته بود و پس از آن با پایه بتنی که تاسیسات آب از آن عبور می‌کرده برخورد کرده، بخش عمده‌ای از اتوبوس از بین می‌رود و تنها انتهای اتوبوس باقی می‌ماند. به نظر می‌رسد یکی از دلایل شدت حادثه و افزایش تعداد کشته‌شدگان برخورد شدید با پایه بتنی بوده است. البته همکاران مشغول بررسی علت حادثه هستند و در حوزه انتظامی همکاری‌های قضایی در حال انجام است.»

در پی این حادثه ناگوار انتقادات گسترده‌ای از دانشگاه آزاد به علت احداث ساختمان در شیب غیرمجاز و به‌کارگیری اتوبوس غیرایمن و راننده مسن برای حمل‌ونقل دانشجویان در فضای داخل دانشگاه مطرح شده است.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها