شناسه خبر : 29511 لینک کوتاه

جایزه‌بخشی

رضا امیرخانی جایزه جلال را به موسسه آموزش آموزگاران اهل سنت اهدا کرد

جایزه‌بخشی

رضا امیرخانی برنده جایزه «برگزیده» جلال آل‌احمد شد و جایزه بخش رمان و داستان بلند ایرانی را که معادل ۳۰ سکه (۱۰۰ میلیون تومان) و لوح تقدیر جایزه ادبی جلال است به دست آورد. امیرخانی قسمت مادی جایزه را به موسسه پژوهشی دانایار تقدیم کرد که وجهه همتش توانمندسازی آموزگاران خاصه آموزگاران اهل سنت بلوچستان است.

این اقدام امیرخانی، مورد توجه وزیر آموزش‌وپرورش قرار گرفت؛ محمد بطحایی در توئیتر نوشت: «از رضا امیرخانی عزیز به خاطر معرفت در اهدای جایزه‌اش و توجه به آموزش کودکان مناطق محروم به ویژه در سیستان و بلوچستان سپاسگزارم.»

جایزه جلال در بخش رمان و داستان بلند ایرانی به خاطر رمان «رهش» به امیرخانی تقدیم شد. علاوه بر رمان امیرخانی که گران‌ترین بخش جایزه جلال را به دست آورد، چند اثر دیگر نیز در سایر بخش‌های جایزه جلال برگزیده و شایسته تقدیر شدند. نویسندگان آثار شایسته تقدیر ۱۰ سکه، لوح تقدیر و نشان جایزه جلال دریافت کردند.

عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم پایانی یازدهمین دوره جایزه جلال آل‌احمد که با اهدای جوایز به برگزیدگان همراه بود، با اشاره به بخش داستان جایزه جلال گفت: داستان برای ما در حوزه‌های مختلفی اهمیت داشته و دارد. بخشی از گویش زبان فارسی در صد سال اخیر مدیون داستان است. از طریق داستان زایش زبان اتفاق می‌افتد. داستان زبان فرهنگی بین ‌نسلی ماست. امروز ما آل‌احمد، هدایت و هزاران نفر دیگر را با فرهنگ بین‌نسلی‌مان مرتبط کرده‌ایم. همچنین داستان می‌تواند طریق گفت‌وگوی ما با دیگر فرهنگ‌ها و زبان‌ها باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اعلام کرد: پس از انقلاب در ۴۰ سال گذشته شاهد این بودیم که حدود ۲۱ هزار و ۵۰۰ کتاب چاپ اول داشتیم و حدود ۱۱ هزار و ۴۰۰ مولف که در این سال‌ها داستان ایرانی نوشته‌اند. در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ در داستان‌نویسی شتاب داشتیم و حدود نصف مولفان در پنج سال اخیر نوشته‌اند.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها