شناسه خبر : 29391 لینک کوتاه

زخم تازه

بیش از 770 نفر در زمین‌لرزه کرمانشاه مصدوم شدند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4 /6 ریشتر مردم کرمانشاه را هراسان کرد و به مصدومیت 771 تن منجر شد. این زمین‌لرزه یکشنبه چهارم آذرماه در ساعت 20 و 7 دقیقه در عمق هفت‌کیلومتری زمین و در فاصله 17کیلومتری سرپل ذهاب، 18کیلومتری قصرشیرین، 33کیلومتری گیلانغرب و 127کیلومتری کرمانشاه رخ داد.

زخم تازه

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4 /6 ریشتر مردم کرمانشاه را هراسان کرد و به مصدومیت 771 تن منجر شد. این زمین‌لرزه یکشنبه چهارم آذرماه در ساعت 20 و 7 دقیقه در عمق هفت‌کیلومتری زمین و در فاصله 17کیلومتری سرپل ذهاب، 18کیلومتری قصرشیرین، 33کیلومتری گیلانغرب و 127کیلومتری کرمانشاه رخ داد. طبق گزارش رسانه‌ها زلزله به حدی شدید بود که در تمام نقاط استان کرمانشاه احساس شد و مردم به معابر عمومی و پارک‌ها پناه بردند. به گفته مسوول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه تا حدود ساعت 8 صبح روز بعد از وقوع این زمین‌لرزه، 161 پس‌لرزه در استان رخ داد که دو مورد از آنها بالای دو ریشتر بودند. تا صبح روز سه‌شنبه ششم آذرماه نیز تعداد پس‌لرزه‌ها به 237 مورد رسید، اما روند لرزه‌ها به شدت کاهشی گزارش شد.

پس از وقوع این زمین‌لرزه 590 خانوار در 12 روستای نزدیک به کانون زلزله اسکان اضطراری یافتند. وضعیت روند درمان مصدومان نیز خوب گزارش شده است. نماینده وزیر بهداشت در مناطق زلزله‌زده غرب کشور درباره وضعیت 771 مصدوم این زمین‌لرزه گفت: با توجه به گستردگی مناطق زلزله‌زده کمتر از شش درصد مصدومان نیازمند خدمات تخصصی‌تر بوده‌اند و ۴۴ نفر از این تعداد برای مراقبت‌های بیشتر و تخصصی‌تر به سایر بیمارستان‌های مرکز استان اعزام شدند. خوشبختانه هیچ یک از مصدومان مشکل جدی ندارند. این مقام مسوول همچنین از استقرار هشت تیم بهداشت روان در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

با وجود آسیب‌هایی که به منازل مناطق زلزله‌زده وارد شده، طبق اعلام مسوولان، در این حادثه هیچ واحد مسکونی تخریب نشده است. این زمین‌لرزه به پنج بنای تاریخی استان کرمانشاه در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب آسیب زده است. ایسنا با انتشار این خبر به نقل از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نوشته است: قلعه یزگرد و قلعه گبری در شهرستان سرپل‌ذهاب، بنای تاریخی بان قلعه و کاروانسرای شاه‌عباسی در قصرشیرین و تپه تاریخی یا قلعه در گیلانغرب آثار تاریخی خسارت‌دیده از این زلزله هستند.

زمین‌لرزه چهارم آذرماه کرمانشاه خوشبختانه کشته‌ای بر جای نگذاشت، اما خسارت‌های مالی و مصدومیت‌های ناشی از آن، بار دیگر خاطره تلخ زمین‌لرزه 3 /7ریشتری 21 آبان سال گذشته را که به قربانی شدن 620 تن منجر شد زنده کرد و بر مشکلات مردمی که پس از آن زلزله هنوز به وضعیت عادی بازنگشته‌اند، افزود.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها