شناسه خبر : 28965 لینک کوتاه

زنان در آزادی

دیدار تدارکاتی تیم‌های فوتبال ایران و بولیوی با حضور زنان تماشاچی برگزار شد

اولین حضور زنان در ورزشگاه آزادی در دیدار تدارکاتی تیم‌های فوتبال ایران و بولیوی که سه‌شنبه ۲۴ مهرماه برگزار شد، انعکاس قابل توجهی داشت. از واکنش مردم عادی و ورزشکاران و فوتبالیست‌ها گرفته تا کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC).

زنان در آزادی

اولین حضور زنان در ورزشگاه آزادی در دیدار تدارکاتی تیم‌های فوتبال ایران و بولیوی که سه‌شنبه ۲۴ مهرماه برگزار شد، انعکاس قابل توجهی داشت. از واکنش مردم عادی و ورزشکاران و فوتبالیست‌ها گرفته تا کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC).

صفحه اینستاگرام فارسی AFC با انتشار تصویری از این حضور نوشت: «بانوان ایرانی در آزادی!» از فوتبالیست‌ها هم حسین ماهینی، بازیکن باشگاه پرسپولیس، به بهانه حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای بازی ایران و بولیوی در توئیتی نوشت: «به امید روزی که نصف آزادی برای شما بشه». آرزوی ماهینی به این سبب بود که هنوز همه زنان امکان حضور در آزادی را پیدا نکرده‌اند. پیش از برگزاری این بازی تدارکاتی، روزنامه گل خبر داده بود که «شورای تامین مجوز حضور برخی زنان در ورزشگاه آزادی را صادر کرده و قرار است این افراد در بازی ایران و بولیوی حاضر باشند. خانواده بازیکنان تیم ملی فوتبال، همه تیم‌های ملی بانوان فوتبال و فوتسال، کارمندان زن فدراسیون فوتبال و البته تعدادی همیار هوادار زن از جمله افرادی هستند که می‌توانند به ورزشگاه آزادی بروند و تیم ملی ایران را مقابل بولیوی تشویق کنند.»

پیش از این در جریان بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی، پس از حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای این مسابقات از نمایشگرهای استادیوم، رئیس‌جمهوری از تداوم حضور زنان در ورزشگاه سخن گفته بود. در آن زمان مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش، با اشاره به حضور زنان در استادیوم آزادی در جریان بازی‌های ایران در جام جهانی نوشته بود که این حضور نه‌تنها با استقبال گسترده‌ای مواجه شد، بلکه با ایجاد فضای شور و نشاط در میان جوانان و خانواده‌ها، بازتاب اجتماعی بسیار مناسبی نیز در داخل و خارج از کشور دربر داشت.

همچنین اسفندماه سال گذشته خبری به نقل از جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، منتشر شد که مدعی بود قول حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران را از حسن روحانی گرفته است. پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران، نیز هشتم مردادماه سال جاری به اعتمادآنلاین گفته بود: «لیگ برتر آغاز شده و بهترین زمان برای اجرایی کردن ورود زنان به ورزشگاه‌هاست. جناب آقای روحانی هم دستور ورود زنان به ورزشگاه را صادر کرده است. سوال من این است که چرا این دستور اجرا نمی‌شود؟»

به هر طریق به نظر می‌رسد سرانجام حضور زنان در ورزشگاه آغاز شده است. حال باید دید چقدر طول می‌کشد تا در همه بازی‌ها نصف آزادی به زنان برسد، به ‌ویژه با توجه به اینکه فردای حضور زنان در ورزشگاه آزادی، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، از این موضوع به تندی انتقاد کرد و هشدار داد: با هر مدیری که بخواهد بستر حضور بانوان در ورزشگاه را با بهانه‌های مختلف فراهم کند برخورد می‌کنیم.

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها