شناسه خبر : 28465 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها (اجتماعی)

ماجراهای گفته‌نشده از عروسی کودک ۹‌ساله در خراسان

تجارت فردا- لوگو ایراننوشت: ماجرای متوقف شدن عقد کودک دختر 9‌ساله‌ای در استان خراسان رضوی به دستور معاون دادستان خراسان رضوی در شبکه‌های مجازی بر سر زبان‌ها افتاده اما اصل ماجرا آن‌طور که در رسانه‌ها منتشر شد، اتفاق نیفتاده است. معاون سازمان بهزیستی خراسان رضوی می‌گوید: آن شب عروس 9‌ساله افغانستانی به عقد داماد 36‌ساله افغانستانی درآمد اما با خانواده آنها اتمام حجت کردیم تا از عروس محافظت کنند تا دادگاه بتواند صیغه را باطل کند. نیره عابدین‌زاده، معاون دادستان خراسان رضوی نیز توضیحات معاون سازمان بهزیستی را تایید می‌کند و می‌گوید: «بعد از اینکه به مراسم رفتیم از خانواده عروس و داماد تعهد گرفتیم که عروس تا فردایش تحت‌الحفظ بماند و بعد با او به دفتر من بیایند.»

♦♦♦

کاری که هیچ رئیس‌جمهوری نتوانست انجام دهد

تجارت فردا- لوگو شرقنوشت: یک موضوع تکراری به قدمت چهار دهه. دهه 60، دهه 70، دهه 80 و دهه 90. اولین‌بار سال 64 در دستور کار دولت وقت قرار گرفت و به نتیجه نرسید. آخرین‌بار هم همین دیروز، در دوازدهمین روز شهریور 97 در جلسه شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور به بحث گذاشته شد و درباره آن دستوراتی صادر شد. صحبت از موضوع «انتقال پایتخت» است که در همه این سال‌ها و در دوره همه روسای جمهور از آن سال تا امسال هر بار مطرح شد و در باب لزوم اجرا کردنش جلسه و همایش و سخنرانی و مصوبه و دستور و وعده صادر شد، اما هیچ‌گاه به نتیجه خاصی نرسید. آخرین جلسه با حضور مسوولان در مجلس برگزار شد و در آن بحث انتقال پایتخت سیاسی مطرح شد.

♦♦♦

ردپای ارز مسافرتی در انتخاب مقاصد خروجی

تجارت فردا- لوگو دنیای اقتصادنوشت: آمارهای منتشرشده از سفر گردشگران ایرانی به سه کشور ترکیه، گرجستان و صربستان در هفت ماه نخست سال جاری میلادی نشان می‌دهد نوسانات ارزی اخیر و خصوصاً سیاست عرضه ارز مسافرتی توسط دولت از فروردین‌ماه تا مردادماه سال جاری، اثر مشهودی بر سفرهای خروجی از کشور گذاشته و عموم مسافران مقصد سفر خود را به‌گونه‌ای انتخاب کرده‌اند تا بیشترین بهره را از سفره گسترده رانت ارز مسافرتی ببرند. ترکیه که در سال‌های اخیر و با پایین ماندن کاذب قیمت ارز تا پیش از نوسانات اخیر، شاهد رشد قابل توجه ورود گردشگران ایرانی بود، در ماه‌های اخیر به‌طرز چشمگیری تعداد زیادی از مسافران ایرانی خود را از دست داده است. این موضوع در خصوص کشور گرجستان نیز به‌چشم می‌خورد.

♦♦♦

احمدی‌نژاد چوپان نیست

تجارت فردا- لوگو ایلنانوشت: فرانس ۲۴ در گزارشی با اشاره به تصویر منتشرشده از رئیس‌جمهور سابق ایران در شبکه‌های اجتماعی ترکیه تاکید کرد: برخلاف تصور کاربران ترک، او چوپان نیست. او با جرائم متعدد به دلیل فساد روبه‌روست و هرگز سیاست را رها نکرده است. از میانه ماه آگوست، تصویری رازآلود از محمود احمدی‌نژاد که با یک عصا در حال پیاده‌روی بود، به‌طور گسترده‌ در رسانه‌های اجتماعی ترکیه دست به دست شد. کپشن‌ها حاکی از آن بود که احمدی‌نژاد دوران بازنشستگی خود را با چوپانی سپری می‌کند اما این واقعیت ندارد. تصویر در واقع در سال ۲۰۱۷ گرفته شده است. او به کندلوس که یک روستای شمالی ایران است سفر کرده است. او خانه‌ای در نارمک دارد و توسط یک تیم ۲۴، ۲۷ نفره از بادیگاردهای دولتی حفاظت می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها