شناسه خبر : 28083 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بـا خـبـرگـزاری‌ها (اجتماعی)

ایسنا: مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قانون منع به‌ کارگیری بازنشستگان شامل معلمان در کلاس‌های درس نمی‌شود گفت: اگر این قانون به تایید شورای نگهبان برسد آن دسته از معاونان وزیر که شرایط ادامه خدمت را طبق این قانون ندارند باید خداحافظی کنند.

مهر: اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با بیان اینکه فقط ۱۵ درصد در مقابل زلزله آمادگی داریم، گفت: تهران روی هشت گسل است و ممکن است هرلحظه حادثه‌ای در تهران رخ دهد. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده استان‌های معین در زمان بحران برای هریک از مناطق تهران انتخاب شده‌اند. 2۰۰ بیمارستان صحرایی با امکانات لازم در مرکز مدیریت بحران کشور در مجاورت حرم امام (ره) پیش‌بینی شده است.

ایسنا: سرهنگ قاسم سبزعلی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: خسارت به اراضی مرتعی در صورت آتش‌سوزی در هر هکتار حدود ۱۷ میلیون تومان و در هر هکتار از مناطق جنگلی ۵۶ میلیون تومان است. سالانه به ‌طور میانگین حدود ۱۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی طعمه حریق می‌شوند که از این مقدار ۱۵ تا ۲۰ درصد در جنگل‌ها و مابقی در اراضی مرتعی اتفاق می‌افتد.

ایسنا: یک کارشناس آموزشی درباره گردش مالی بازار انتخاب رشته نیز اظهار کرد: ۱۰ درصد داوطلبان یعنی حدود ۱۰۰ هزار نفر بابت انتخاب رشته پول می‌دهند و میانگین گردش مالی انتخاب رشته در این یک هفته حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است.

مهر: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از رسیدگی به پرونده 19 شرکت متخلف واردکننده تلفن همراه خبر داد و گفت: به همه این شرکت‌ها احضاریه ارسال شده و این شرکت‌ها فرصت یک هفته‌ای برای حضور در شعب را دارند. پرونده تخلفات مرتبط با شرکت‌های واردکننده تلفن همراه یک هفته است که به تعزیرات ارسال شده است. تعداد گوشی‌های توقیفی هم ۱۰۰ هزار عدد است.

ایلنا: محمدعلی افشانی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا قانون منع به‌ کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران شاملش می‌شود یا خیر، تصریح کرد: این قانون باید در شورای نگهبان تایید و ابلاغ شود البته من همواره یکی از طرفداران اساسی قانون منع به ‌کارگیری بازنشستگان بوده‌ام و همه باید تابع آن بوده و از آن تبعیت کنند.

ایرنا: روند رو به رشد کلنی‌های جلبکی در بستر کم‌ژرف خلیج گرگان به عنوان یکی از زیست‌بوم‌های مهم شمال کشور، زندگی در این پهنه آبی ارزشمند با محیط زیست غنی و آبزیان آن را نشانه گرفته که غفلت از آن می‌تواند نفس میزبان را برای همیشه بگیرد.

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها