شناسه خبر : 23097 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

۹۵درصد آسانسورهای ایران غیراستاندارد است

a-16-1نوشت: شاید اگر تعداد تلفات این صنعت مثل برخی محصولات صنعت خودرو بالا بود، سروصدایی به پا می‌شد و فکری به حال آشفته‌بازارش می‌کردند اما حالا در سکوت قربانی می‌گیرد. قربانیان نابسامانی این صنعت اما با مرگی فجیع می‌میرند. این صحنه‌ها را اگر مردم گاهی در موبایل‌ها دست به دست نکنند، کسی روحش خبردار نمی‌شود که آسانسورها تا این اندازه وحشتناک سقوط می‌کنند. حتی وقتی رئیس سازمان استاندارد به‌صراحت می‌گوید ۹۰ درصد آسانسورهای اماکن دولتی استاندارد نیست و رئیس اتحادیه صنف آسانسور اعلام می‌کند که ۶۰ درصد آسانسورهای کشور فرسوده و  ۹۵درصد آسانسورهای ایران غیراستاندارد است، باز هم هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌شود.

♦♦♦

قصه تنها زن نارنجی‌پوش ایران

a-16-2در گفت‌وگویی با تنها زن رفتگر در کشور که در یکی از شهرهای خراسان شمالی کار می‌کند، به نقل از این زن نارنجی‌پوش، نوشت: شوهرم ازکارافتاده شده و درآمدی ندارد. چون نه زمینی داریم نه سرمایه‌ای به فکرم رسید این کار را انجام بدهم. آن موقع شهرداری برای نظافت خیابان‌ها به رفتگر نیاز داشت. من دیدم این کار از من برمی‌آید رفتم و از مسوولان خواستم اجازه بدهند من این کار را انجام بدهم. اولش مخالف بودند اما وقتی شرایط زندگی و نیاز مالی‌ام را دیدند موافقت کردند. شش تا پسر دارم. همگی ازدواج کرده‌اند، اما من خرج دو تا از آنها را هم می‌دهم. چون بیکارند... ماهی 800 هزار تومان حقوق می‌گیرم.

♦♦♦

آگهی فروش کلیه دسته‌جمعی

a-17-2نوشت: انواع اعتراضات کارگری و تلاش برای مطالبه حقوق قانونی، در سال‌ها و ماه‌های گذشته کم نبوده است؛ شیوه‌های بسیاری برای بیان این اعتراضات به کار گرفته شده است، اما این، اولین بار است که می‌بینیم کارگران به صورت دسته‌جمعی کلیه‌هایشان را برای فروش گذاشته‌اند. تصویری که در روزهای اخیر در فضای مجازی منتشر شد، با قبلی‌ها تفاوت بسیار دارد؛ این بار آگهی، یک آگهی بی‌نام و نشان فروش کلیه نیست که به فرد نیازمند و به احتمال زیاد بیکار و بیماری تعلق داشته باشد؛ این دفعه آگهی فروش کلیه، متعلق به یک گروه کارگر است؛ کارگرانی که اعلام کرده‌اند دسته‌جمعی حاضرند کلیه‌هایشان را بفروشند تا مخارج زندگی‌شان را تامین کنند؛ در پایین آگهی، شماره تماس کارگران هم آمده است.

♦♦♦

بزرگ‌ترین مساله زیست‌محیطی ما آب است

a-18-1به نقل از عیسی کلانتری که در یک برنامه رادیویی از بحران آب سخن گفته،‌ نوشت: متاسفانه خیلی از مقامات کشور هنوز تشخیص نداده‌اند که مساله بحران آب چقدر جدی است، برنامه ششم به دنبال افزایش بهره‌وری آب کشاورزی است ولی اگر این برنامه با همین بهره‌وری بخواهد اجرایی شود بر بحران آب می‌افزاید. برنامه ششم توسعه با همین بهره‌وری اگر بخواهد اجرایی شود حداقل ۳۵ میلیارد مترمکعب آب جدید می‌خواهیم در حالی که الان چیزی در حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب اضافه‌تر از ظرفیت در سال مصرف می‌کنیم. بزرگ‌ترین مساله زیست‌محیطی ما در کشور آب است و لذا ما به دنبال این هستیم تا به وزارت نیرو کمک کنیم سیاست‌های تعادل‌بخشی سفره‌های زیرزمینی را اجرایی کند.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها