شناسه خبر : 22041 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

بچه‌هایی که رنگ کتاب را نمی‌بینند

a-22-2نوشت: اغلب کودکان نابینا و کم‌بینا در ایران حتی به صد جلد کتاب هم دسترسی ندارند. ناشران به‌خاطر هزینه، کتاب بریل منتشر نمی‌کنند. هیچ سازمان و نهاد رسمی نیز از انتشار این کتاب‌ها حمایت نکرده است. از برنامه حمایتی هم خبری نیست. کانون پرورش فکری از اوایل دهه 70 کتاب غیردرسی به خط بریل تولید کرده است. اگر موارد خاص را کنار بگذاریم، تنها کانون برای این کودکان کتاب منتشر کرده است. کانون تنها موسسه‌ای است که کتاب‌های بریل را در تمام ایران و در تمام کتابخانه‌های فراگیرش پخش می‌کند. از فعالیت‌های کانون می‌توان به مجموعه قصه کودکان اشاره کرد. تعداد این کتاب‌ها زیاد نیست اما در نوع خودش قابل ملاحظه است. 

♦♦♦

سهم زنان از یک شادی ملی

a-22-3در گزارشی از حضور زنان تماشاگر در مسابقات والیبال، به نقل از یکی از این زنان نوشت: تماشای یک رویداد ورزشی که یک طرف میدان تیم ملی کشورت حضور دارد، واقعاً شیرین است و به هیچ وجه با آنچه تا به حال از تلویزیون می‌دیدم، قابل مقایسه نیست. 32 سالم است. جوان کم‌سن و سال نیستم که درگیر احساسات و هیجانات باشم اما فکرش را هم نمی‌کردم تماشای یک بازی ملی اینقدر هیجان‌انگیز باشد و به نظرم خیلی در کیفیت زندگی افراد هم تاثیر مثبت می‌گذارد، چون انرژی‌های منفی تخلیه می‌شوند. با اینکه همیشه می‌شنیدم ورزشگاه‌ها جای مناسبی برای حضور خانم‌ها نیست، اما الان فهمیدم اتفاقاً فضا کاملاً امن است.

♦♦♦

اجرای حکم شلاق در روز دستگیری

a-23-1به نقل از حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین، نوشت: ۲۰ روزه‌خوار در قزوین به شلاق و جزای نقدی محکوم و حکم آنان اجرا شد. تا‌کنون قریب به ۹۰ پرونده برای افراد روزه‌خوار تشکیل شده که از این تعداد ۲۰ پرونده در روز دستگیری با صدور کیفرخواست به شعبه ویژه‌ای که به همین منظور در دادسرا مستقر است ارسال و در همان روز به‌صورت ویژه به پرونده اتهامی آنان رسیدگی و مرتکبین به شلاق و جزای نقدی محکوم و حکم صادره نیز به مرحله اجرا درآمده است. اقدام بی‌نظیری که ماه مبارک رمضان امسال همچون سال‌های گذشته از سوی دادستانی قزوین انجام شد و مورد استقبال مومنان و شهروندان قرار گرفت، برخورد با روزه‌خواری علنی بود.

♦♦♦

استخدام فله‌ای

a-23-2نوشت: محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر، پس از استماع گزارش معاون شهردار در خصوص استخدام در شرکت بهره‌برداری مترو گفت: استخدام‌های فله‌ای در یک مقطع زمانی معین انجام شد. استخدام‌های فله‌ای در سال 92 بوده است. تبعیض در پرداخت‌ها و عدم دریافت مزایای یکسان باعث نارضایتی و ایجاد احساس تبعیض میان کارکنان شده است. در استخدام‌های سال 92 با اسم و مشخصات می‌توانم بگویم که این افراد نباید استخدام می‌شدند. فرزند هنرپیشه معروف یا دو فرزند مدیرکل یکی از سازمان‌ها که در فعالیت‌های انتخاباتی نیز حضور داشته، جذب مترو شده و بدون طبقه‌بندی مشاغل بعد از دو ماه حکم ریاست گرفته. این مسائل باعث سرخوردگی نیروها می‌شود.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها