شناسه خبر : 21977 لینک کوتاه

پنجمین صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام‌ جهانی

«بچه‌ها مچکریم»

22 خردادماه امسال تیم ملی فوتبال ایران با برتری دو بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال ازبکستان، صعود خود به جام‌جهانی 2018 را قطعی کرد.

«بچه‌ها مچکریم»

22 خردادماه امسال تیم ملی فوتبال ایران با برتری دو بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال ازبکستان، صعود خود به جام‌جهانی 2018 را قطعی کرد. پیروزی‌ای که پاداش ۱۰ میلیون‌دلاری فیفا را در‌پی داشت و باعث شد مردم ایران با حضور در خیابان‌ها جشن بگیرند. اما این صعود ایران به جام جهانی ویژگی‌های خاصی داشت. شاید مهم‌ترین آن صعود مقتدرانه ایران بود. 1018 دقیقه بازی بدون گل خورده و صعود به عنوان سومین تیم بعد از برزیل و روسیه میزبان، صعود ایران به جام‌جهانی 2018 را کمی متفاوت‌تر از تجربه‌های پیشین ایران کرد. این صعود همچنین دومین صعود پی‌درپی ایران به جام‌جهانی بوده که این بار هم کارلوس کی‌روش هدایت این تیم را برعهده داشت. در این بازی هرچند مسعود شجاعی یک پنالتی را از دست داد اما سردار آزمون و مهدی طارمی با گل‌هایی که به ثمر رساندند باعث شدند تا ایران برای پنجمین مرتبه به جام جهانی صعود کند. این بازی مهمانان ویژه‌ای هم داشت که از جمله آنها اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور بود. پس از پایان بازی نیز حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در پیام توئیتری خود نوشت: «راهیابی مقتدرانه تیم ملی #فوتبال ایران به #جام_جهانی ۲۰۱۸ روسیه، همه ایرانیان را شاد کرد. بچه‌ها مچکریم»

در این میان نکته قابل توجه اشاره رسانه‌های خارجی به نقش کی‌روش در صعود ایران بود. فاکس اسپورت، گزارش داد: «تیم اول آسیا با اطمینان و قدرت توانست در جام جهانی روسیه حاضر باشد. تیم ملی ایران بهترین عملکرد را در مرحله گروهی داشت. کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران یک ماشین پیروزی به دست آورده است. او باعث شده است تا تیم ملی فوتبال ایران به یک تیم برنده تبدیل شود.» روزنامه دیلی میل انگلیس هم با اشاره به نقش کی‌روش در صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نوشت: «کارلوس کی‌روش، دستیار سابق الکس فرگوسن در منچستریونایتد از همین حالا حضورش در جام جهانی 2018 را قطعی می‌کند.» این در حالی است که کی‌روش در دوره هدایت تیم ملی فوتبال ایران با چالش‌های متعددی از جمله اختلاف داشتن با برخی بازیکنان و حتی مربی‌های باشگاه‌های داخلی ایران روبه‌رو بود و خودش نیز بعد از این پیروزی عنوان کرد: «بعضی افراد فکر می‌کردند صعود به جام جهانی راحت است، صعود ما به جام جهانی سهل و آسان نبود.» اما باید دید در ادامه این مربی پرتغالی چگونه ایران را برای حضور در بازی‌های جام جهانی آماده می‌کند؟ 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها