شناسه خبر : 21841 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

یک آتش‌نشان به دلیل نداشتن ماسک جان باخت

a-18-1از جان باختن آتش‌نشان «داوود نجاتی» در جریان اطفای حریق یک مجتمع آپارتمانی واقع در شهریار خبر داد و به نقل از یکی از شاهدان حادثه نوشت: با چشم خود دیدم که ساختمان می‌سوخت، عده‌ای گرفتار آتش و دود بودند و آتش‌نشانان به خاطر فقر تجهیزاتی دست‌شان بسته بود. جرثقیلی را از اداره برق قرض گرفتند و نردبانی را از شرکت مخابرات. یک ایستگاه آتش‌نشانی تنها یک ماسک و کپسول اکسیژن داشت و تنها یک مامور می‌توانست از آن استفاده کند و همین باعث شد پنج مامور بدون داشتن ماسک اکسیژن خودشان را به کام شعله‌های آتش بزنند و دچار گازگرفتگی شوند که متاسفانه یکی از آنها نیز جانش را از دست بدهد.

♦♦♦

ماجرای میرزاآقا و آقای رئیس‌جمهور

a-18-2به نقل از میرزاآقا، میوه‌فروشی که در دیدار رئیس‌جمهور با مردم اردبیل در ایام انتخابات، با چشمان گریان ایستاده و عکس روحانی را در دست داشت، نوشت: آقای روحانی را خیلی دوست دارم، آقای هاشمی را هم همین‌طور. چندین سال پیش هم که آقای خاتمی آمده بودند توی ورزشگاه اردبیل خیلی دوست داشتم بروم و ببینمش اما دیر رسیدم. به خاطر همین وقتی شنیدم آقای روحانی برای سخنرانی به ورزشگاه آمده بودند دویدم تا او را ببینم. آن روز از میدان بار با چرخ ۲۰۰ کیلو سیب‌زمینی و پیاز را به میدان مادر برده بودم برای فروش. همین که شنیدم آقای روحانی دارد به باشگاه تختی می‌آید همه را کنار خیابان رها کردم و تا باشگاه دویدم.

♦♦♦

بازار کتاب هم از انتخابات تاثیر می‌پذیرد

a-19-1نوشت: کتاب‌های علوم انسانی به‌ویژه آثار غیردرسی، خوانندگان ثابتی دارند؛ کسانی که دغدغه دانستن درباره مسائل گذشته، حال و وقایع سیاسی و اجتماعی را از ملزومات تغییر آینده به نحو مطلوب می‌دانند. با این حال برخی وقایع مانند انتخابات گاه استقبال از بعضی کتاب‌ها را افزایش می‌دهد؛ هرچند تجربه ثابت کرده که با فروکش کردن موج احساسات، قفسه این کتاب‌ها در کتابفروشی‌ها دوباره در انتظار یاران همیشگی خود باقی می‌مانند و از حجم استقبال به‌یکباره کاسته می‌شود. از آثاری که همزمان با ایام تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، تب خرید آنها بالا گرفت، می‌توان به کتاب «تضاد دولت و ملت» نوشته محمدعلی همایون‌کاتوزیان از نشر نی اشاره کرد.

♦♦♦

من جسمم را تغییر دادم

a-19-2به نقل از یک ترانس‌سکشوال که با عمل جراحی تغییر جنسیت داده، نوشت: ترانس‌سکشوال بیماری نیست؛ حتی اتفاق هم نیست، اختلال هم نیست. یک آدمی ترانس به دنیا می‌آید. اگر بین اعداد یک تا شش بگوییم که مثلاً عدد یک مرد کامل و عدد شش زن کامل است، می‌توان گفت که 80 درصد نه زن کامل و نه مرد کامل هستند به خاطر تمایلات‌شان. من معتقدم وزارت بهداشت باید بستری برای ترانس‌ها فراهم کند. «اختلال هویت جنسیتی» غلط‌ترین جمله ممکن است. این موضوع اختلال که نیست هیچ، هویت ما و آنچه درون ماست، محسوب می‌شود. من جسمم را تغییر دادم تا با هویتم تطبیق پیدا کند. ترانس‌سکشوال نه اختلال است و نه بیماری.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها