شناسه خبر : 44314 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اثر دستمزد

افزایش سن چگونه روی مقاله علمی اثر می‌گذارد؟

«افزایش سن چگونه روی مقاله علمی اثر می‌گذارد؟» این پرسش بهانه مقاله‌ای برای انتشار در این شماره فصل تحقیق مجله تجارت فرداست. تاثیر علمی تحقیقات دانشگاهی برای ارتقای تحصیلی، تاثیرگذاری، ارتباط با سیاست عمومی و موارد دیگر اهمیت دارد. با تمرکز بر سبک نوشتاری در مجلات تخصصی سطح بالا، در این پژوهش بررسی می‌شود که چگونه با افزایش سن، سبک نوشتن تغییر می‌کند و تفاوت‌های سبک و سن چگونه بر اثرگذاری آن مقاله تاثیر می‌گذارد. 

«بهره‌وری بنگاه چقدر تحت تاثیر مدیریت است؟» مقاله دیگر این فصل است. نویسندگان این مقاله با استفاده از داده‌های عملکرد و مدیریت هزاران فروشگاه متعلق به دو شرکت خرده‌فروشی چند میلیارددلاری که یکی از آنها در ایالات متحده مشغول به کار است و دیگری در انگلستان فعالیت دارد، به دنبال بررسی رابطه میان بهره‌وری و مدیریت شرکت هستند.

«اثر دستمزد» عنوان مقاله دیگری است. در سال‌های اخیر پژوهشگران در بررسی اثرگذاری حداقل دستمزد به حوزه‌های میان‌رشته‌ای غیر از اقتصاد ورود کرده‌اند. یکی از این حوزه‌ها، سلامت است. به عنوان مثال، نتایج برخی پژوهش‌ها از نقش افزایش حداقل دستمزد در کاهش خودکشی، کاهش مصرف دخانیات، افزایش وزن بدو تولد، کاهش افسردگی، بهبود تغذیه، پرورش بهتر کودکان و... اطلاع می‌دهند. 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها