شناسه خبر : 16848 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پاسخگوی انتقادات استیگلیتز

کنت راگوف، استاد سیاست عمومی و اقتصاد در دانشگاه هاروارد است که در روز ۲۲ مارس سال ۱۹۵۳ میلادی متولد شد. وی که متولد نیویورک آمریکاست، مدرک کارشناسی خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه ییل دریافت کرد و در سال ۱۹۷۵ میلادی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در همین رشته، از دانشگاه ییل شد.

index:1|width:|height:40|align:left کنت راگوف
سپس برای ادامه تحصیل موسسه تکنولوژی ماساچوست را برگزید و در سال 1980 میلادی موفق شد تا مدرک دکترای رشته اقتصاد را از این دانشگاه بگیرد. از همان آغاز، کارهای مطالعاتی در حوزه اقتصاد سیاسی، در زمره علایق وی بود و به همین دلیل به سرعت به سازمان‌های جهانی و موسسات مطالعاتی بین‌المللی راه پیدا کرد. وی در سال‌های آغازین کار حرفه‌ای‌اش، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول بود و عضو هیات قانونگذاران نظام فدرال‌رزرو آمریکا نیز محسوب می‌شد. او عضو برگزیده آکادمی علم و هنر آمریکا و جامعه اقتصادسنجی این کشور است. راگوف که سال‌ها تدریس در حوزه روابط بین‌الملل در دانشگاه پرینستون را بر عهده داشت، زمانی در سطح بین‌المللی شناخته‌تر شد که به انتقادات جوزف استیگلیتز - برنده نوبل اقتصاد و یکی از شناخته‌شده‌ترین اقتصاددانان آمریکا- در مورد عملکرد صندوق بین‌المللی پول پاسخ داد.
او کتاب‌های مختلفی تالیف کرده است که مهم‌ترین آنها را می‌توان «این بار فرق دارد: هشت قرن اشتباه مالی» نام برد. او این کتاب را در اکتبر سال 2009 میلادی و با مشارکت کارمِن رِینهارت تالیف کرد. راگوف طی سال‌های زندگی حرفه‌ای‌اش بیش از 20 مقاله تالیف کرده است که همگی آنها در مجلات اقتصادی و در محافل علمی نقل می‌شود. از تاثیرگذارترین افراد در زندگی حرفه‌ای راگوف می‌توان به جیمز توبین و استنلی فیشر اشاره کرد که نه‌تنها در علم اقتصاد گام‌های بلندی برداشتند، بلکه تغییرات بزرگی در زندگی او نیز ایجاد کردند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها