شناسه خبر : 3914 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

گفت‌وگو با دارین جاسی مدیر بازاریابی جنرال موتورز

تغییر رویای آمریکایی

روزگاری بود که می‌گفتند خودروهای آمریکایی بنزین‌خوره دارند. در آن روزها کاهش مصرف سوخت از بی‌اهمیت‌ترین موارد در خودروهای آمریکایی بود. استراتژی آن روزها بزرگ‌تر و قوی‌تر بودن را تبلیغ می‌کرد اما بحران مصرف سوخت همه چیز را تغییر داد.

روزگاری بود که می‌گفتند خودروهای آمریکایی بنزین‌خوره دارند. در آن روزها کاهش مصرف سوخت از بی‌اهمیت‌ترین موارد در خودروهای آمریکایی بود. استراتژی آن روزها بزرگ‌تر و قوی‌تر بودن را تبلیغ می‌کرد اما بحران مصرف سوخت همه چیز را تغییر داد. ژاپنی‌ها و مخصوصاً تویوتا و هوندا برای ساخت خودروهای برقی، بنزینی (هیبریدی) پیشگام شدند. این خودروسازان که در بازار بزرگ آمریکا هم سهم بزرگی داشتند در این زمینه پیشرو بودند و مدت‌ها خودروسازان آمریکایی حرفی برای گفتن نداشتند. اما با ورشکستگی صنایع خودروسازی ایالات متحده و احیای آن توسط دولت باراک اوباما حالا خودروسازان آمریکایی پس از گذر از دوران ورشکستگی به فکر تجدید ساختار و تغییر نگرش خود افتاده‌اند. یکی از محصولات این تغییر نگرش شورولت ولت است. این خودرو هم‌اکنون جزو پیشتازان خودروهای هیبریدی در جهان است. درباره خودرو شورلت ولت خبرگزاری بلومبرگ مصاحبه‌ای را با دارین جاسی مدیر بازاریابی جنرال‌موتورز انجام داده است که در ادامه می‌خوانید.
چرا مردم باید شورولت ولت بخرند؟
اول از همه اینکه این خودرو مسافت مناسبی را می‌تواند با برق طی کند. این چیزی است که مشتریان ما نیاز دارند. وقتی که شارژ باتری تمام شد در این خودرو می‌توانید از بنزین استفاده کنید. در ضمن هر وقت خواستید می‌توانید از هر دو موتور همزمان استفاده کنید. این قدرت مشتریان را برای بهترین گزینه افزایش می‌دهد.

پس مشتریان شما کسانی نیستند که دوستدار طبیعت باشند و بخواهند خودرو برقی داشته باشند چون خودرو شما از بنزین هم استفاده می‌کند. پس شورولت ولت یک خودرو کاملاً برقی نیست.
خودرو ما می‌تواند مسافت زیادی را با برق طی کند اما وقتی برق خودرو تمام شد موتور بنزینی را می‌توان وارد مدار کرد.

در آمریکا مشتریان شما چه کسانی هستند؟
در آمریکا بیشتر از 70 درصد مردم روزی کمتر از 60 کیلومتر را طی می‌کنند برای این افراد شورولت ولت می‌تواند جواب مناسبی باشد چرا که این مسیر را تنها با برق می‌توانند طی کنند و این امر باعث کاهش هزینه بنزین آنها در ماه می‌شود. این خودرو از این طریق می‌تواند استفاده بیهوده از بنزین و آلودگی هوا را هم کاهش دهد.

ما در مقابل شورولت ولت در آمریکا خودرو تمام‌برقی تسلا را داریم که گران‌تر است اما برقی است و مسافت بیشتری هم با الکتریسیته طی می‌کند. حالا چرا مشتریان باید خودرو شما را بخرند؟
شما می‌توانید به کمپین‌های مختلفی که برای ولت شکل گرفته بروید و ببینید چقدر از این خودرو استقبال شده. ببینید دلیل مشخص است خودرو ما بعد از تمام شدن شارژش می‌تواند چند صد کیلومتر را با سوخت بنزین طی کند.
در ضمن مشتریان ما می‌توانند انتخاب کنند موتور بنزینی را با موتوربرقی با هم استفاده کنند. این عامل قدرت موتور را بیشتر می‌کند و این هم برای خود یک لذت برای راندن با قدرت بیشتر در مشتریان ایجاد می‌کند.

شما توضیح دادید که تلاش کرده‌اید تا توانایی‌های خودرو را افزایش دهید اما برای کاهش قیمت خودرو چه برنامه‌هایی دارید؟
از زمانی که ما خودرو را معرفی کرده‌ایم مشتریان خودرو هر روز اضافه شده است. برای خودروهای الکتریکی هم‌اکنون مشتریان زیادی وجود دارد برای همین ما با این مشتریان فعلاً برنامه‌ای برای کاهش قیمت نداریم.

علت چیست؟
ببینید هم‌اکنون یک شورولت ولت 34 هزار دلار قیمت دارد در حالی که خودرو تمام‌برقی تسلا 75 هزار دلار قیمت دارد. این به این معنی است که شما با پول یک تسلا می‌توانید دو شورولت ولت بخرید.
درست است که ولت تمام‌برقی نیست ولی در حالت برقی نیاز بیشتر آمریکایی‌ها را برای استفاده از یک خودرو برقی با توجه به پیمایشی که دارد، جواب می‌دهد.

این نسل جدید چگونه طراحی شده است؟
ما نسل جدید ولت را بر اساس بازخوردهای اجتماعی که گرفته‌ایم، توسعه داده‌ایم ما از مردم و مشتریان خود پرسیده‌ایم چه کار کنیم تا شورولت ولت خودرو بهتری باشد؟ آنها جواب دادند پیمایش خودرو را در حالت برقی بیشتر کنید و ما در مدل جدید ولت برای سال 2016 این کار را کردیم و پیمایش خودرو را به 80 کیلومتر رساندیم.
حالا تنها با یک بار شارژ، خودرو 80 کیلومتر را طی می‌کند در ضمن با استفاده از بنزین با یک بار سوخت‌گیری در کنار یک بار شارژ کامل برق، خودرو می‌تواند بیش از 600 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

آیا به انتظارات مشتریان‌تان پاسخ دادید؟
مشتریان از ما می‌خواستند خودرو را کمی بزرگ‌تر کنیم، آنها می‌گفتند چهار‌نفره کوچک است پس ما در مدل جدید یک خودرو کم‌مصرف پنج‌نفره درست کردیم. آنها می‌خواستند موتور بنزینی کم‌صدا‌تر باشد و ما این کار را هم کردیم.
مشتریان همچنین به ما می‌گفتند استفاده از خودرو پیچیده است پس ما خودرو جدید را برای مصرف مردم عادی، ساده‌سازی کردیم. دیگر از آن همه آپشن در کامپیوتر خودرو خبری نیست.
ببینید خودرو ولت بعد از چهار سال از زمان ورودش به بازار تاکنون بیشترین جوایز را که یک خودرو برقی به دست آورده کسب کرده است. این خودرو در جاده جزو امن‌ترین‌هاست. ما با این محصول توانسته‌ایم اعتماد مشتریان خود را به دست آوریم.

index:2|width:400|height:174|align:center

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها