شناسه خبر : 19157 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جهانگیری: قطعه اول آزادراه تهران - شمال نوروز سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود

عیدی ۹۶

معاون اول رئیس‌جمهوری هفته گذشته راهی کارگاه آزاد‌راه تهران - ‌شمال شد تا به کارکنان این پروژه بزرگ ملی اعلام کند، دولت عزمش را جزم کرده تا راه پایتخت به شمال کشور را با هشت هزار میلیارد تومان اعتبار به پایان برساند.

معاون اول رئیس‌جمهوری هفته گذشته راهی کارگاه آزاد‌راه تهران-‌شمال شد تا به کارکنان این پروژه بزرگ ملی اعلام کند، دولت عزمش را جزم کرده تا راه پایتخت به شمال کشور را با هشت هزار میلیارد تومان اعتبار به پایان برساند.
اسحاق جهانگیری در این بازدید موضوع تامین مالی پروژه‌های بزرگ کشور را یکی از چالش‌های اقتصاد کشور عنوان کرده و با اشاره به اینکه برای این پروژه بزرگ سالانه فقط 20 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده می‌شده، چنین رقمی را بیشتر شبیه طنز دانست که کاری را از پیش نخواهد برد.
آن‌گونه که پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری گزارش داده، جهانگیری به مدیران وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد کرده تا مانند وزارت نفت از طریق انتشار اوراق مشارکت برای تامین مالی طرح‌های بزرگ خود اقدام کنند و از این طریق پروژه‌هایشان را پیش ببرند.
او به حضور هفت پیمانکار بزرگ داخلی در این طرح و کاسته شدن از سهم شرکت‌های خارجی اشاره کرده و گفته است که هیچ کمبودی در توان مدیریتی و مهندسی پیمانکاران داخلی وجود ندارد و آن چیزی که اجرای طرح‌های اینچنینی را به تعویق می‌اندازد محدودیت‌ها و مسائل مالی است.
جهانگیری گفته است که توان بودجه‌ای کشور به اندازه‌ای نیست تا بتوان مشکل طرح‌های بزرگ را برطرف کرد از این‌رو نیاز به ابتکارات جدید مالی و بانکی است و لازم است صاحب‌نظران اقتصادی در این خصوص راهکار ارائه دهند. 70 تا 80 درصد کالاهایی که از خارج از کشور وارد می شود قابل تولید در داخل کشور است که این مهم در صورتی محقق خواهد شد که تامین مالی طرح‌های بزرگ در داخل انجام شود.
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه این بازدید سومین حضورش در این طرح از ابتدای دولت یازدهم است، یادآور شده «بار اول که در این محل حاضر شدم گفتم که نباید طرح آزاد‌راه تهران‌ـ‌شمال به نماد ناکارآمدی جمهوری اسلامی مبدل شود. مردم امیدوارند که چنین طرح‌هایی خیلی زود تکمیل شود و باید به عنوان طرحی اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.»
وی گفته است که «هرکس که مقداری با مسائل فنی و اجرایی طرح‌های بزرگ سروکار داشته باشد با حضور چند‌باره در این طرح متوجه تغییرات و انجام کار جدی می‌شود به همین دلیل پیشرفت فیزیکی طرح از ابتدای دولت یازدهم که 29 درصد بود به 59 درصد رسیده است. قطعه اول این آزاد‌راه قرار است بهار سال آینده راه‌اندازی شود تا مردم بتوانند در عید نوروز از این مسیر استفاده کنند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها