شناسه خبر : 15953 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

شاعری شیفته رنگ

«شاعری شیفته رنگ»، کتابی است که در آن چهار مقاله درباره فدریکو گارسیا لورکا، شاعر اسپانیایی در کنار گزیده اشعاری از او به فارسی منتشر شده است.

«شاعری شیفته رنگ»، کتابی است که در آن چهار مقاله درباره فدریکو گارسیا لورکا، شاعر اسپانیایی در کنار گزیده اشعاری از او به فارسی منتشر شده است. چهار مقاله‌ای که در این کتاب از میان مقالات کتاب مزبور به فارسی برگردانده شده‌اند، با این هدف انتخاب شده که به خواننده فارسی‌زبانی که تا حدودی با لورکا و آثار او آشناست، اطلاعات عمیق‌تری از این شاعر ارائه دهد. «امانوئل دوران» گردآورنده این مقاله‌ها، مقدمه‌ای مفصل بر این مجموعه نوشته که در آن نگارنده، اطلاعاتی در مورد زندگی لورکا آورده و هم دوره‌های مختلف ادبی و هنری او را تقسیم‌بندی کرده و آثار او را در هر دوره بررسی و ارزیابی کرده است.
این کتاب نام دو مترجم را بر پیشانی‌اش دارد. یکی میمنت میرصادقی و دیگری نازنین میرصادقی. پیشتر، نازنین میرصادقی کتابی از لورکا منتشر کرده بود که «گزیده شعرهای فدریکو گارسیا لورکا» نام داشت و در میان ترجمه‌هایی که از شعرهای این شاعر شده است، کاری در خور توجه به شمار می‌رفت. در حال حاضر نیز با مادرش یعنی میمنت دست به کار ترجمه کتابی شده‌اند که درباره شناخت لورکاست و چهار مقاله در باب سلیقه شاعرانه فدریکوی شاعر را در خود دارد. میرصادقی مادر، پیش از این کتاب مهمی را با عنوان «واژه‌نامه هنر شاعری» منتشر کرده بود که یکی از کتاب‌های مرجع در زمینه شعر و شاعری است و بعد از آن نیز کتابی را به همراهی همسرش یعنی جمال میرصادقی منتشر کرد و پا را به حوزه داستان گذاشت که «واژه‌نامه هنر داستان‌نویسی» نام داشت. این کتاب نیز مرجعی برای قصه‌نویسان و داستان‌پژوهان است. میمنت میرصادقی در مقدمه کتاب «شاعری شیفته رنگ»، آورده است: «از طریق این مقاله‌ها، خواننده ریشه بسیاری از درونمایه‌ها و بن‌مایه‌های شعرهای لورکا را در فولکلور و فرهنگ اسپانیایی باز می‌شناسد.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها