شناسه خبر : 13964 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

فارس: وزیر راه و شهرسازی گفت: طی سال‌های اخیر و قبل از دولت یازدهم مسکن به شدت متورم شد و اصطلاحاً قیمت حبابی پیدا کرد اما در مدت این دو سال تنها بخشی که افزایش قیمت نداشت و در عین حال با کاهش قیمت نیز مواجه شد، مسکن بود.

مهر: معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد گفت: اقتصاد ایران ظرفیت گشایش سالانه ۳۲ تا ۴۲ میلیارد دلار فاینانس و ری‌فاینانس و بازپرداخت سالانه دست‌کم ۸ تا ۱۰ میلیارد دلار در شرایط حاضر را دارد.

ایرنا: «مارتین کریسولا» رئیس میز ایران در صندوق بین‌المللی پول گفت: ایران با تداوم ثبات ایجادشده در اقتصاد خود، بهبود چارچوب سیاست‌های اقتصادی و تقویت ترازنامه کارخانه‌ها و بانک‌ها، می‌تواند گامی سرنوشت‌ساز به سوی تبدیل شدن به یک اقتصاد نوظهور با رشد سریع اقتصادی بردارد.

تسنیم: رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به اینکه از ابتدای تاسیس این سازمان ۱۴۰ هزار میلیارد تومان واگذاری انجام شده گفت: از این میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب سهام عدالت و ۳۰ هزار میلیارد تومان در قالب رد دیون بوده که هیچ یک خصوصی‌سازی تلقی نمی‌شوند.

تسنیم: معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: اگر قرار باشد با کسانی که تحریم‌ها را علیه ما اعمال کرده‌اند معامله نکنیم، نباید با کل دنیا معامله کنیم.

صداوسیما: رئیس کل بانک مرکزی گفت: سوئیفت در کشور ما به‌طور کامل قطع نشده بود و فقط شامل بانک‌های تحریمی بود که آن هم حداکثر تا یکشنبه این هفته برقرار می‌شود.

اقتصادنیوز: بانک مرکزی نرخ تورم میانگین دی‌ماه را 2 /13 درصد و تورم نقطه به نقطه را 6 /9 درصد اعلام کرد که نشان می‌دهد تورم نقطه به نقطه نسبت به ماه قبل روند افزایشی داشته است.

مهر: بانک مرکزی، نرخ تورم تولیدکننده در 12ماهه منتهی به دی ماه سال جاری را 2 /6 درصد اعلام کرد.

ایرنا: مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم‌ها از نظر میزان ریسک در گروه کشورهای غیرقابل پوشش قرار گرفته بود که با رفع آنها، جایگاه ایران یک پله بهبود یافت و موسسه اعتباری ساچه (ایتالیا) ایران را در گروه 6 قرار داد.

فارس: شرکت «انی» ایتالیا که پیش از این هم در میدان پارس جنوبی فعالیت داشته، پیشنهادی چهار میلیارد‌دلاری برای توسعه فاز 11 (تنها فاز باقی‌مانده) پارس جنوبی مطرح کرده است.

مهر: معاون سازمان هواپیمایی کشوری از ورود ۱۰ فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ دست دوم به ایران تا پایان سال خبر داد و گفت: شرکت‌های ایرانی با فاینانسورهای اروپایی برای خرید هواپیما به توافق رسیده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها