شناسه خبر : 12701 لینک کوتاه

کدام ام‌بی‌ای؟ ۲۰۱۴

بهترین برنامه‌های کسب و کاری جهان

دختران و پسران شیکاگو بار دیگر در صدر رتبه‌بندی مدرسه‌های تجارت قرار می‌گیرند. برای چهارمین بار در پنج سال گذشته مدرسه کسب و کار دانشگاه شیکاگو بوثدر صدر رتبه‌بندی برنامه‌های تمام‌وقت MBA اکونومیست قرار گرفت. حتی با وجود کمتر شدن مشاغل بانکی، شیکاگو که برای پیشرفت خود در امور مالی مشهور است رکورد بالایی از قرار دادن دانشجویان در مشاغل دارد.

دختران و پسران شیکاگو بار دیگر در صدر رتبه‌بندی مدرسه‌های تجارت قرار می‌گیرند. برای چهارمین بار در پنج سال گذشته مدرسه کسب و کار دانشگاه شیکاگو بوث در صدر رتبه‌بندی برنامه‌های تمام‌وقت MBA اکونومیست قرار گرفت. حتی با وجود کمتر شدن مشاغل بانکی، شیکاگو که برای پیشرفت خود در امور مالی مشهور است رکورد بالایی از قرار دادن دانشجویان در مشاغل دارد. سال گذشته 94 درصد فارغ‌التحصیلان بعد از سه ماه از فراغت از تحصیل استخدام شدند. 15 مدرسه از بین 20 مدرسه برتر در آمریکا هستند. اما HEC Paris که برترین مدرسه در اروپاست چهار پله صعود کرده و به رتبه چهارم رسیده است که بیشتر به دلیل حقوق‌های قابل‌توجهی است که فارغ‌التحصیلان آن دریافت می‌کنند. دانشگاه کوئینزلند برترین مدرسه خارج از آمریکا و اروپاست.
این بیست و یکمین بار است که این رتبه‌بندی را منتشر می‌کنیم. هر سال از دانشجویان می‌پرسیم چرا تصمیم گرفتند دوره ام‌بی‌ای را بگذرانند. رتبه‌بندی ما داده‌ها را بر اساس آنچه آنها مهم قلمداد می‌کنند بررسی می‌کند. چهار مقوله‌ای که تحت پوشش قرار گرفت عبارتند از: باز کردن فرصت‌های شغلی جدید (35 درصد)؛ پیشرفت فردی/‌تجربه تحصیلی (35 درصد)، افزایش حقوق (20 درصد)، و پتانسیل ایجاد شبکه (10 درصد). ارقامی که ما گردآوری می‌کنیم ترکیبی از داده‌های خام و شاخص‌های ذهنی است که دانشجویان ارائه می‌دهند.
index:1|width:300|height:299|align:center
منبع‌: اکونومیست

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها