شناسه خبر : 12208 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای کوتاه

توصیه مهم حسینی به وزیر اقتصاد دولت یازدهم وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دهم با ارائه توصیه‌هایی به وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم تاکید کرد: به وزیر اقتصاد در دولت بعدی توصیه می‌کنم حتماً رسانه‌های گروهی را جدی بگیرد و تعامل کامل با آنها داشته باشد.

توصیه مهم حسینی به وزیر اقتصاد دولت یازدهم
وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دهم با ارائه توصیه‌هایی به وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت یازدهم تاکید کرد: به وزیر اقتصاد در دولت بعدی توصیه می‌کنم حتماً رسانه‌های گروهی را جدی بگیرد و تعامل کامل با آنها داشته باشد.

واگذاری چهار جزیره خلیج فارس
محمود زیرکچیان‌زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از برنامه‌ریزی برای واگذاری مالکیت چهار جزیره در خلیج‌فارس شامل فارو یک و دو، هندورابی و فارسی به این شرکت خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا چند ماه آینده بررسی‌های کارشناسی واگذاری مالکیت این جزایر قطعی شود.

میزان بدهی دولت به بانک‌ها
بر اساس گزارش جدید بانک مرکزی، بدهی دولت به بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان آذرماه سال 1391 به 50 هزار و 943 میلیارد تومان رسیده است.

افزایش نرخ پروازهای خارجی
نرخ بلیت پروازهای خارجی بار دیگر از 21 فروردین‌ماه افزایش یافت و با دلار 3540 تومان محاسبه شد. تا پیش از این بلیت پروازهای خارجی بر مبنای دلار 3470 تومانی فروخته می‌شد.

مردم گوجه نخرند تا ارزان شود
به گفته قاسم نوده‌فراهانی، رئیس شورای اصناف کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و نارنگی به رفتار اقتصادی مردم باز‌می‌گردد و مردم با نخریدن این دو محصول می‌توانند در کاهش قیمت آن موثر باشند.

اعلام نرخ مالیات بر ارزش افزوده
نرخ مالیات بر ارزش افزوده بعد از ابلاغ قانون این نوع مالیات و تاکید بر اجرای آن در برنامه پنجم، در سال جاری به شش درصد رسیده است.

طرح تازه دولت برای واردات و صادرات
به گفته کیومرث فتح‌الله‌کرمانشاهی معاون وزیر صنعت و تجارت دولت در سال جدید تصمیم دارد تا با دریافت 5/0 درصد عوارض از واردات، توسعه صادرات را صورت دهد.

تشکیل بیش از 11 هزارتعاونی جدید
نتایج تشکیل و ثبت تعاونی‌ها و تشکل‌های تعاونی در سال 1391 در کل کشور از سامانه جامع آمارهای ثبتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد در سال 1391 تعداد 11 هزار و 201 تعاونی و 34 اتحادیه در کل کشور به ثبت رسیده است.

استقبال سرد از سکه‌های پیش‌فروشی بانک مرکزی
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید براینکه از طرح پیش‌فروش سکه در ماه پایانی سال گذشته استقبال نشد، گفت: هم‌اکنون 241 هزار سکه پیش خرید ‌شده در این طرح عودت داده شده است.

چقدر لباس وارد ایران شد؟
گزارش گمرک ایران از واردات انواع پوشاک در 11 ماه نخست سال گذشته نشان می‌دهد در این مدت این نوع کالاها با ارزشی بالغ بر 17 میلیون و 585 هزار و 805 دلار وارد کشور شده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها