شناسه خبر : 10899 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

عضویت در سازمان ملل متحد
نوشت: اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) به‌عنوان نخستین نهاد غیردولتی، عضو ناظر سازمان ملل متحد شد. محمدمهدی بهکیش، دبیر کمیته ایرانی ICC، از این تصمیم به‌عنوان دستاوردی مهم برای بخش خصوصی دنیا یاد می‌کند و معتقد است اتاق بازرگانی بین‌المللی که نماینده بیش از شش میلیون عضو در جهان است، از این پس می‌تواند دیدگاه‌ها و نظرات خود را در کمیسیون‌های مختلف و مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح کند. مجمع عمومی سازمان ملل متحد در یک تصمیم تاریخی، جایگاه ناظر را به اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) اعطا کرد. این نخستین بار است که بخش خصوصی می‌تواند بدون واسطه، خواسته‌های خود را به گوش نظام سازمان ملل متحد برساند.
5 /3 میلیارد دلار طلبکاریم
نوشت: وزیر نفت درباره پرونده بابک زنجانی و مبالغ بازگشتی به این وزارتخانه گفت: «آنچه طبق نظر کارشناسی به وزارت نفت عودت داده ‌شده حدود ۲۰‌ هزار میلیارد ریال است اما طلب وزارت نفت از بابک زنجانی با سود آن به بیش از 5 /3 میلیارد دلار می‌رسد.» بیژن زنگنه گفت: «مهلت و رافتی که جمهوری اسلامی نسبت به بابک زنجانی اعمال کرد، نامحدود و بی‌پایان نیست و تا یک زمانی باید این پول را به وزارت نفت بازگرداند.» مسوول کمیته مطالبات وزارت نفت هم از دریافت کمتر از یک‌پنجم مطالبات از بابک زنجانی خبر داد و گفت: «در اختیار گرفتن اموال این متهم نفتی در خارج از کشور نیز در حال پیگیری است.»
هزینه‌های میلیاردی تعویض اسکناس
نوشت: با طرح مساله تبدیل ریال به تومان موضوع تعویض اسکناس‌ها و هزینه این تعویض مطرح شده است. اگرچه مسوولان بانک مرکزی آمار دقیقی از تعداد اسکناس‌های در گردش نداده‌اند اما بر اساس آمار سال 90 حدود 5 /7 میلیارد قطعه اسکناس در کشور در گردش بوده. با فرض این تعداد اسکناس و در نظر گرفتن تورم متوسط 18درصدی در سال‌های 92 تا 95 و در نظر گرفتن تورم 72‌درصدی طی این چهار سال، هزینه چاپ هر برگ اسکناس هم‌اکنون حدود 170 تا 180 تومان است. به این ترتیب تعویض حدود 5 /7 میلیارد اسکناس حدود 1275 میلیارد تومان خرج برمی‌دارد.
۱۰۸ بدهکار صاحب‌نفوذ
نوشت: احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس اخیراً در یکی از سخنرانی‌های خود گفت: با اینکه بالغ‌بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان معوقه بانکی در دست ۱۰۸ نفر است، بانک‌ها دنبال معوقه‌های میلیاردی نمی‌روند. وی گفته: بدهکاران دانه‌درشت بانکی اغلب دارای نفوذ سیاسی هستند. به همین دلیل اغلب از سوی برخی سیاستمداران با بانک‌ها تماس گرفته می‌شود و دستور پیگیری نکردن این مطالبات به روسای بانک‌ها داده می‌شود. این گزارش در گفت‌وگو با کارشناسان بانکی می‌گوید بیان صرف مساله تنها به تحریک احساسات عمومی و بدبینی به سیستم بانکی منجر می‌شود؛ در حالی که بانک‌ها خود در وصول این مطالبات دچار مشکل هستند.





دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها