شناسه خبر : 3412 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

لغو مجوز هیئات مذهبی فاقد «رکن پنجم»
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: ابراهیم غلامرضایی رئیس اداره هیئات مذهبی و مداحان سازمان تبلیغات اسلامی از «لغو مجوز» هیئات مذهبی فاقد «رکن پنج» خبر داد. رکن پنجم نامی برای «رابطین فرهنگی» هیات‌های مذهبی است که در کنار روحانی، مداح، استاد قرآن و مسوول هیات فعالیت می‌کند. او گفت: ما منتظریم تا هیئات مذهبی ان‌شاءالله تا قبل از محرم امسال رابط فرهنگی خود را معرفی کنند. اگر هیاتی رابط فرهنگی خود را معرفی نکرده باشد، مجوز آن هیات مشروط تمدید نخواهد شد. رابطین فرهنگی با توجه به ویژگی‌هایی که باید احراز کنند می‌توانند اطلاعات خوبی از فضای مجازی کسب کنند و در اختیار مردم قرار دهند. برخی شرایط عمومی رابط فرهنگی عبارت است از داشتن حداقل مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم، التزام به ولایت فقیه و...

آن سر دنیا هم گشت ارشاد دارند
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: غلامعلی حدادعادل، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می‌گوید در آن سر دنیا هم گشت ارشاد وجود دارد منتها حدش با ما فرق دارد. او با بیان اینکه موضوع حجاب یکی از دغدغه‌های قدیمی بنده بوده است، تصریح می‌کند: حجاب در درجه اول یک امر اعتقادی است یعنی اگر می‌خواهیم حجاب در کشورمان وجود داشته باشد باید سعی کنیم اعتقاد به حجاب را طوری پرورش دهیم که کسی احتیاج به مامور و بخشنامه نداشته باشد. اما سوال این است که آیا باید برخوردی صورت بگیرد یا نه؟ اگر چیزی قانونی شد، این قانون باید رعایت شود و اگر عده‌ای خواستند عامدانه قانون را پشت سر بگذارند، با آنها برخورد خواهد شد. در کشورهای دیگر هم با برهنگی برخورد می‌کنند.

پاسخ فیس‌بوکی ابتکار به کامنت‌های تند
index:3|width:50|height:20|align:right نوشت: معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به طرح سوال‌های مکرر در صفحه فیس‌بوکش درباره بحران آب، از همگان خواست الگوی مصرف آب را تغییر بدهند. او به کامنت‌های تند و تیز کاربران اشاره کرد و نوشت: «اینکه عده‌ای بیایند اینجا از من هر روز مطالبه کنند، سوال کنند، عصبانی و احساسی شوند یک روش است. یک روش هم این است که بگوییم ما هر کدام چه می‌توانیم انجام دهیم تا ایران از این شرایط نجات پیدا کند. سازمان حفاظت محیط زیست نه تحت فشار قومیتی نظر می‌دهد و نه از سر تهدید. دوستانی که نگران چهار محال و بختیاری یا آنهایی که نگران زاینده‌رود هستند بدانند هیچ منبعی برای نجات طبیعت منطقه غیر از صرفه‌جویی و کاهش جدی مصرف آب وجود ندارد.»

ماهواره همسران را عاصی و نافرمان می‌کند
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه یزد از اثرهای منفی ماهواره بر زندگی خانوادگی گفت و تاکید کرد: «آوردن ماهواره به خانه‌ها، بچه‌ها را گرفتار فساد و آنان را عصبی و منزوی می‌کند، همسران را عاصی و نافرمان می‌کند و این جنگی است که دشمن آن را به خانه‌های ما کشانده است. صداوسیما باید جانشین شبکه‌های ماهواره‌ای شود و با تولید برنامه‌های قوی و جذاب، سبک زندگی خدایی و اسلامی را ترویج کند.» علی خاتمی امام‌جمعه زنجان نیز در خطبه‌های خود به مساله ازدواج پرداخت و گفت: «خدای متعال در آیه 32 از سوره مبارکه نور وعده تامین جوانانی را که قدم در راه ازدواج می‌گذارند داده است. اینکه عده‌ای ضعف مالی را بهانه ازدواج نکردن خود می‌دانند به دلیل نداشتن باور قلبی به آیه‌های قرآن و وعده خدای متعال است.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها