شناسه خبر : 18020 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

شناسایی سالانه ۱۵۰۰ بیمار جدید مبتلا به HIV
به نقل از پروین افسر کازرونی رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت از تخمین وجود ۷۵ هزار بیمار مبتلا به HIV در کشور خبر داد. کازرونی در ادامه با اشاره به شناسایی ۳۲ هزار بیمار مبتلا به HIV درسطح کشور گفت: «از این تعداد ۸۴ درصد مرد و ۱۶ درصد زن هستند... آمار HIV به صورت تجمعی است و درحال حاضر ازمجموع موارد شناسایی‌شده حدود ۲۵ هزار بیمار زنده هستند و تخمین ما این است که این تعداد تنها ۳۰ درصد جامعه بیماران HIV کشور را شامل می‌شود... با اقدامات کاهش آسیب، شیوع بیماری درمیان این گروه کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر انتقال ایدز از طریق جنسی درحال افزایش است...سالانه حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ بیمار مبتلا به HIV در کشور شناسایی می‌شوند.»
کاهش سرانه آب ایرانیان
به نقل از علیرضا مصداقی‌نیا رئیس انجمن علمی بهداشت محیط ایران نسبت به کاهش سرانه آب ایرانیان هشدار داد. او در ادامه به دلایل کاهش سرانه آب در ایران پرداخت و گفت: «چند برابر شدن جمعیت و استفاده بی‌رویه از منابع آبی از دلایل کاهش سرانه آب در ایران است... حدود ۴۰ سال پیش، ۶۵ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کردند اما امروز ۷۲ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند که این مساله فشار زیادی روی محیط‌زیست ایجاد کرده است... هنگامی که یک‌سوم جمعیت کشور در هشت کلانشهر کشور زندگی می‌کنند، طبیعی است که مشکل آب و آلودگی هوا خواهیم داشت.» به گفته او، سالانه حدود ۲۰ هزار نفر ازجمعیت کشور، جان خود را در اثر تصادفات رانندگی از دست می‌دهند که با تعداد مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا برابری می‌کند.
مرگ سالانه سه هزار نفر براثر سوختگی در ایران
نوشت: «محمدجواد فاطمی» رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته اعلام کرد: «سوختگی بیماری‌ای است که بیشتر برای افرادی با تمکن مالی پایین اتفاق می‌افتد؛ دلیل آن هم این است که سوختگی با استاندارد بودن وسایل گرمایشی، پخت و پز و فیزیک محل زندگی سر و کار دارد. با وجود این، استانداردسازی از آموزش نیز اهمیت بیشتری دارد... طبق آمارهای اعلام‌شده، سالانه ۱۸۰ هزار نفر در کشور دچار سوختگی می‌شوند، از این تعداد ۳۰ هزار نفر در بیمارستان‌های سوختگی بستری می‌شوند و سه هزار نفر نیز فوت می‌کنند. قرار است با کمک وزارت بهداشت، سیستم ثبت اطلاعات جامع بیماران سوختگی راه‌اندازی شود؛ ما می‌توانیم آمار درستی از پراکندگی سوختگی جمع‌آوری کنیم.»
تربیت دوگانه موجب نفاق در دانش‌آموز می‌شود
به نقل از علی مطهری نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تربیت دوگانه میان خانه و مدرسه وجود داشته باشد، دانش‌آموز دچار تناقض و نفاق نسبت به خانواده و مدرسه می‌شود... پیوند اولیا و مربیان می‌تواند امر تربیت را تکمیل کند، اما می‌تواند به شکل مقابله‌ای هم باشد؛ یعنی تربیت دوگانه میان خانه و مدرسه وجود داشته باشد که دانش‌آموز دچار تناقض شود... تربیت دوگانه موجب ایجاد نفاق در دانش‌آموز نسبت به خانواده یا مدرسه می‌شود و در نتیجه رفتار دوگانه را خواهیم دید... تربیت و روش درست را مدرسه تعیین می‌کند...باید اصول تربیتی میان خانه و مدرسه وجود داشته باشد و ما باید اصول درست تربیتی را دنبال کنیم، مربی باید فطرت، عقل و دل را در میان دانش‌آموزان رشد دهد.










دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها