شناسه خبر : 14740 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

بدهی سه هزار‌میلیاردی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت
نوشت: سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت با بیان اینکه بیمه تامین اجتماعی اعلام کرده که هیچ بدهی به وزارت بهداشت ندارد، گفت: «همین جا اعلام می‌کنیم که از این بیمه سه هزار میلیارد تومان طلب داریم. متاسفانه هر جا می‌رویم هر مشکلی که طی ۳۰ سال گذشته حل‌نشده از ما مطالبه می‌شود. دست وزارتخانه برای تامین نیرو باز نیست و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شرط تامین اعتبار به ما نیرو خواهد داد. حوزه سلامت شوخی‌بردار نیست و ما نمی‌توانیم خدمت را تعطیل کنیم، مردم هم متوقع هستند و این توقعات بجاست. برنامه تحول سلامت مسکنی برای حل مشکلات بهداشت و درمان بود، اما باید برای حل کامل این مشکلات سرمایه‌گذاری‌های زیادی طی چند دولت و مجلس صورت گیرد تا این مسائل حل شود.»
انتقاد از کمک شهرداری به هیات‌های مذهبی
نوشت: کمک هشت‌میلیاردی شهرداری به هیات‌های مذهبی موضوعی بود که در هفته‌های گذشته به‌عنوان یک انتقاد از مدیریت شهری مطرح شد. اعضای شورای شهر تهران پیش از این گفته بودند: «باید اصل بر استقلال این گردهمایی‌های مردمی گذاشته شود و کمک شهرداری در این راستا ممکن است شائبه‌های سیاسی به وجود آورد.» عبدالحسین مختاباد، عضو شورای شهر در این باره تاکید کرد: «کمک به هیات‌های مذهبی از طریق بیت‌المال و دولتی کردن عزاداری امام حسین(ع) درست نیست. امام حسین(ع) به دست افرادی کشته شد که از بیت‌المال سوءاستفاده کرده‌اند...اگر شهردار تهران می‌خواهد به این مراسم کمک کند، از اعضای شورای شهر و کارمندان شهرداری بخواهد دو روز از حقوق خود را برای این کار بدهند. استفاده از بیت‌المال درست نیست.»
۲۵درصد از سالمندان کشور فقیرند
نوشت: فقر 5/1 میلیون سالمند که ۲۵ درصد از سالمندان کل کشور را تشکیل می‌دهند، منجر شده است تا این افراد تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد امام قرار گیرند. فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در این باره گفت: «۴۲ هزار نفر از این سالمندان زمین‌گیر و ۵۲۰ هزار نفر از زنان سالمند تحت پوشش کمیته امداد هم سرپرست خانوار هستند...۶۲ درصد از سالمندان تحت پوشش این نهاد در روستاها و ۳۸ درصد آنها ساکن شهر هستند که ۶۲ درصد آنان را نیز زنان و ۳۸ درصد را مردان تشکیل می‌دهند...اگرچه استان سیستان‌ و بلوچستان دارای پایین‌ترین آمار سالمندان است، اما نام آن در میان استان‌هایی است که دارای بیشترین تعداد مددجوی سالمند تحت پوشش کمیته امداد است.
دلیل اجازه فعالیت پرواز همای
نوشت: پرواز همای، خواننده سنتی که در مراسم اکران خصوصی فیلم «اروند» در پردیس چهارسو حضور یافته بود، قطعه‌ای را که برای شهدا ساخته بود، اجرا کرد. او پیش از اجرای قطعه درباره شکل‌گیری آن گفت: «این اثر را تحت تاثیر اولین دیدار با پیکر شهدا سرودم.» او ادامه داد: «چندین سال اجازه فعالیت نداشتم تا اینکه یک روز دو پیکر شهید را به روستای ما آوردند. با دیدن پیکر این شهدا بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و همان شب این قطعه را ساختم.» همای در ادامه افزود: «از شهدا خواستم که دوباره اجازه فعالیت بیابم. مدتی بعد مجوز فعالیت را به من هدیه دادند و من با خودم عهد کردم که هر جا کنسرتی برگزار می‌کنم این قطعه شروع‌کننده برنامه باشد.»









دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها