شناسه خبر : 13178 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

گزارش ۳۵درصد خشونت‌های خانگی به پلیس
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: حدود ۳۵درصد از خشونت‌های خانگی در ایران به پلیس گزارش داده می‌شود و ۷۱درصد از افرادی که مورد خشونت قرار می‌گیرند، حاضر به پیگیری قانونی مجرم نمی‌شوند. به گفته شکوه نوابی‌نژاد، رئیس انجمن مطالعات زنان، «طبق آمار در یک تحقیق سه‌ماهه از ۱۸۰ مورد شکایت خشونت خانگی ۱۲۸ مورد حاضر به پیگرد قانونی مجرم نشده‌اند». این به معنای آن است که ۷۱ درصد خشونت‌دیده‌ها حاضر نیستند، مجرمی که علیه آنها از خشونت استفاده کرده است، مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد. در کشور ما بیشترین خشونت و همسرآزاری در مناطق روستایی دیده می‌شود. همچنین۲۰ درصد زنان متاهل شهر تهران از همسرآزاری روانی مانند تحقیر، بی‌اعتنایی، قهر، متلک و دشنام رنج می‌برند. با افزایش سن زوجین و مدت زمان ازدواج میزان همسرآزاری افزایش می‌یابد.»

اعلام آمادگی بسیج برای صفر کردن بیسوادی در کشور
index:2|width:30|height:20|align:right نوشت: محمدرضا نقدی فرمانده بسیج گفت: دانش‌آموزان باید به گونه‌ای تربیت شوند که نسبت به مسائل اسلام احساس مسوولیت کنند و در رابطه با مسلمانان به ویژه مردم فلسطین عنوان نکنند «به ما چه ربطی دارد». یک فرد مسلمان در برابر ظلم سکوت نمی‌کند. اعتماد به نفس، مبارزه با ظلم و انگیزه جهاد باید در وجود دانش‌آموزان نهادینه شود. در برنامه ششم توسعه اولویت نخست بسیج به موضوع دانش‌آموزان اختصاص یافته است. فرهنگ انقلاب باید به دانش‌آموزان به خوبی منتقل شود... در نظر داریم تا در این پنج سال معدل دانش‌آموزان بسیجی را یک یا دو نمره افزایش دهیم. همچنین اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر آموزش و پرورش موافقت کند با استفاده از ظرفیت بسیج بی‌سوادی را در کشور به صفر برسانیم.

تنها پنج هزار معتاد باید جمع‌آوری شوند
index:3|width:30|height:20|align:right به نقل از پرویز افشار، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نوشت:..‌بر اساس ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر، معتادان باید درمان اختیاری داشته باشند، البته این موضوع نیازمند این است که وزارت کار، به‌عنوان یک تکلیف، تمام معتادان را تحت پوشش بیمه قرار دهد. متاسفانه این قانون اجرا نشد. همین هم شد تا نیروی انتظامی و سیستم قضائی به دنبال جمع‌آوری این افراد باشند. نگاه ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که زمینه‌ای فراهم شود تا این افراد به این صورت جمع‌آوری نشوند. گفته می‌شود در تهران ۱۰ تا ۱۵ هزار معتاد آخر خطی وجود دارند، درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود پنج هزار نفر از این افراد، واقعاً معتاد نیازمند کمک و جمع‌آوری هستند.

روزهای خوب یوزپلنگ در ایران
index:4|width:50|height:20|align:right نوشت: معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست از حضور ۱۸ توله‌یوز جدید در زیستگاه‌های کشور خبر داد و نماینده مقیم سازمان ملل در ایران هم از معکوس‌ شدن روند انقراض یوزهای آسیایی خبر داد. ابتکار با اشاره به افزایش جرائم ضرر و زیان به یوزپلنگ آسیایی گفت: «مهم‌ترین تلاش ما حفاظت از زیستگاه‌های یوزپلنگ در سراسر کشور است. یک‌سوم از مناطق حفاظت‌شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست، زیستگاه یوزپلنگ است، از این‌رو حفاظت از آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است...سالانه شاهد تلفات یوزپلنگ به دلایل مختلف ازجمله شکار، تلفات جاده‌ای و ناآگاهی مردم هستیم که فرهنگ‌سازی در این زمینه از اهمیت زیادی برخوردار است و یکی از برنامه‌های اجرایی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی بالا بردن آگاهی جوامع محلی نسبت به حیات این گربه‌سان ارزشمند است.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها