شناسه خبر : 22578 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اینفوگرافی

کشور قلعه و پرنده

اسلواکی چه جایگاهی در اقتصاد دنیا دارد؟

اسلواکی کشوری در اروپای مرکزی که به واسطه طبیعت بسیار خیره‌کننده و قلعه‌های فراوانش در اروپا یک کشور منحصربه‌فرد به شمار می‌آید.

اسلواکی کشوری در اروپای مرکزی که به واسطه طبیعت بسیار خیره‌کننده و قلعه‌های فراوانش در اروپا یک کشور منحصربه‌فرد به شمار می‌آید. پس از جدایی این کشور از جمهوری چک در سال 1993، براتیسلاوا به عنوان پایتخت این کشور برگزیده شد. قلعه‌های براتیسلاوا واقع در رشته‌کوه‌هایی بر فراز دانوب بخشی از موزه ملی اسلواکی به حساب می‌آیند که در آن آثاری از هنر قرن بیستم وجود دارد. اسلواکی با مساحتی حدود 49 هزار کیلومترمربع بیش از پنج میلیون اسلواک را در خود جای داده است. جمهوری اسلواکی یک اقتصاد پیشرفته با درآمد بالا به حساب می‌آید که از نظر شاخص‌های توسعه انسانی در رتبه‌های بالا قرار گرفته است. استانداردهای زندگی بالا و عملکرد مناسب در آزادی رسانه، اینترنت و صلح‌طلبی و حاکمیت قانون این کشور را به یک کشور ایده‌آل برای زندگی تبدیل کرده است. این کشور ترکیبی از اقتصاد بازار و سیستم امنیت اجتماعی جامع را داشته و مردم آن از آموزش رایگان و نظام بهداشت و سلامت جهانی بهره می‌برند. اسلواکی که از سال 2004 به اتحادیه اروپا و از سال 2009 به منطقه یورو پیوسته است عضو منطقه شینگن، ناتو، سازمان ملل شورای اروپایی و سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه نیز به حساب می‌آید. اقتصاد اسلواکی یکی از روبه‌رشدترین اقتصادهای اروپا و سومین اقتصاد رو به رشد منطقه یورو محسوب می‌شود. در حالی که برا

تجارت فردا-اسلواکی-قلعه و پرنده

بری درآمدی در این کشور بسیار بالاست، 90 درصد شهروندان این کشور منزل شخصی دارند. در سال 2016 شهروندان اسلواکی قابلیت دسترسی به 165 کشور دنیا را داشته و پاسپورت اسلواکی از نظر ارزش در رتبه 29 قرار گرفته است. اسلواکی با داشتن بیشترین سرانه تولید خودرو، در سال 2016 بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و به عنوان هفتمین تولیدکننده خودرو اتحادیه اروپا شناخته شد. صنعت خودرو این کشور بیش از 40 درصد از تولید صنعتی و حدود 25 درصد از صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد. 

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها