شناسه خبر : 41580 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مناسب ترین پارتیشن اداری برای محیط های اداری مختلف

در این مقاله قصد داریم مناسب ترین پارتیشن اداری برای محیط های اداری را با هم بررسی کنیم.

مناسب ترین پارتیشن اداری برای محیط های اداری مختلف

این روزها استفاده از انواع پارتیشن، در اداره ها بسیار طرفدار پیدا کرده است و بسیاری از کارفرمایان به منظور جداسازی محیط کارکنان و صرفه جویی در هزینه های خود از پارتیشن اداری استفاده می کنند.

با استفاده از پارتیشن می توان از فضای محیط استفاده ی بهتری کرد. پارتیشن ها نه تنها محیط را جداسازی و تقسیم بندی می کنند بلکه در عین حال، به محیط جلوه و زیبایی خاصی می بخشند.

پارتیشن ها به صورت متحرک و ثابت هستند. پارتیشن های ثابت همانطور که از اسم آنها مشخص است، قابل حرکت دادن نیستند و به وسیله پیچ و مهره بر روی زمین نصب می شوند اما پارتیشن های متحرک را می توان به دلخواه جابجا کرد و با توجه به دکوراسیون خود، آنها را در جایی مناسب قرار داد.

پارتیشن اداری از نظر ضخامت می تواند تک جداره و یا دو جداره باشند. پارتیشن های تک جداره با ضخامت ۹ سانتی متر، حدود ۵۰ درصد در مقابل سر و صدا عایق هستند و پارتیشن های اداری دو جداره با ضخامت ۱۳ سانتی متر، می توانند تا ۹۰ درصد عایق صدای محیط باشند.

انواع پارتیشن اداری

۱. پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای تقریبا یکی از پرکاربرد ترین پارتیشن های اداری محسوب می شود و می توان از انواع شیشه ی مات، ساده و رنگی برای این پارتیشن ها استفاده کرد. این پارتیشن ها به خاطر روشنایی زیادی که در محیط ایجاد می کند، باعث صرفه جویی در مصرف برق می شوند. و اگر از شیشه مرغوب و دوجداره استفاده شود، این پارتیشن ها به راحتی از انتقال صدا جلوگیری خواهند کرد و گزینه مناسبی برای پارتیشن های اداری خواهند بود.

مزایای پارتیشن اداری شیشه ای:

 پارتیشن های شیشه ای قابل انتقال به فضای دیگری هستند و هنگام جا به جایی با حفظ بودجه شما به راحتی به فضای دیگر منتقل می شوند.

بر خلاف انواع دیگر پارتیشن های اداری، شیشه ها را می توان همانطور که می خواهید طراحی کرد.

 یکی از مزایای بزرگ پارتیشن های شیشه ای توانایی آنها در استفاده بهینه از نور طبیعی است. هیچ کس نمی خواهد در یک محیط کسل کننده و تاریک کار کند و با استفاده از شیشه بیشتر ، می توانید فضای کار خود را به مکانی روشن تر و پرانرژی تبدیل کنید.

۲. پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن های آلومینیومی از مقاوم ترین سازه های پارتیشن است، در این پارتیشن از ترکیب آلومینیوم و شیشه استفاده می شود و به خاطر استفاده از آلومینیوم، این پارتیشن ها هزینه بالایی دارد. این نوع از پارتیشن را بیشتر برای جداسازی فضاهای اداری به کار می برند.

۳. پارتیشن چوبی

پارتیشن های چوبی نسبت به پارتیشن های دیگر، گران تر است اما با توجه به حس زیبایی و طبیعی بودنی که به محیط می دهند، طرفداران خودش را دارد. پارتیشن های چوبی برای محیط هایی که رطوبت زیادی دارند، گزینه ی مناسبی نیستند زیرا رطوبت، طول عمر پارتیشن ها را پایین می آورد.

سیستم پارتیشن چوبی تنها به چوب محدود نمی‌شوند بلکه می‌توان با لعاب شیشه ای ترکیب کرد تا حس شفاف تری به اتاق بدهد. این سیستم ها برای محیط‌ های عایق صدا هم مناسب هستند.

۴. پارتیشن ام دی اف

ام دی اف یکی از پرکاربردترین متریال برای ساخت انواع پارتیشن است. پارتیشن‌ ام دی اف قیمت مناسبی دارد و برای استفاده در محیط‌های اداری انتخاب مناسبی هستند، علاوه‌ براین در طرح‌ها و نقش های مختلف ساخته می‌شوند و می‌توانند سلیقه اکثر افراد را پوشش دهند. مونتاژ کردن پارتیشن‌های از جنس ام دی اف به آسانی انجام می‌شود، عایق صوتی هستند و مانع از انتقال صدا می شوند. این پارتیشن ها مقاومت خوبی دارند و پوسیده و ساییده نمی‌شوند.

یکی از مهم‌ ترین موضوعات درمحیط‌‌ های اداری و کاری، ایمنی آتش است و اینکه ساختمان شما مطابق با اصول جدی سازه ای باشد بسیار اهمیت دارد، بنابراین باید پارتیشن‌های اداری ضد آتش باشد چون می‌توانند به محدود کردن آتش، شعله ها، دود و گازهای سمی در یک مکان کمک کنند. پارتیشن‌های اداری ام دی اف می‌توانند مقاومت حریق60 دقیقه ای را داشته باشند اگرچه در صورت داشتن عناصر لعابی یک یا دو لایه مقاومت آنها به 57 دقیقه می رسد.

پارتیشن ضد آتش

یک پارتیشن اداری خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

۱. پارتیشن باید مقاوم باشد.

۲. پارتیشن خوب باید عایق صدا باشد تا حریم شخصی ایجاد کند.

۳. با کیفیت و در عین حال سبک باشد.

۴. پارتیشن باید با محلی که مورد استفاده قرار میگیرد همخوانی و تناسب داشته باشد.

مزیت های استفاده از پارتیشن اداری

محیط را سازماندهی و منظم می کند.

این سازه ها نسبت به ساخت دیوار، مقرون به صرفه تر هستند.

این پارتیشن ها با توجه به انواع متریال به کار رفته در آن، محیط را زیبا تر و گرم تر میکند.

جداسازی محیط و ایجاد فضای خصوصی را به آسانی انجام می دهند.

به راحتی نصب می شوند.

در پارتیشن های شیشه ای در مصرف برق و هزینه   بسیار صرفه جویی می شود.

کدام پارتیشن از نظر قیمت مناسب تر است؟

عوامل مختلفی در قیمت نهایی تاثیرگذار است اما به طور کلی پارتیشن های تک جداره نسبت به دیگر پارتیشن ها ارزانتر است و قیمت نهایی پروژه را پایین تر می آورد، اما چون این پارتیشن ها از ورق ها و لایه های نازکی تشکیل شده است مانع از انتقال صدا نمی شود و همچنین نمی‌تواند عایق خوبی برای حرارت باشد.

کدام انواع پارتیشن اداری بهتر است؟

 این مسئله کاملا به سلیقه مربوط است و شما می توانید بر اساس سلیقه و البته قیمت یکی را انتخاب کنید. به قطعیت نمی توانیم یکی از این متریال ها را برتر از دیگری بدانیم، پارتیشن اداری مدرن میتواند از نوع شیشه ای و یا چوبی باشد. شما می توانید یک پارتیشن اداری مدرن از نوع شیشه انتخاب کنید و یا از نوع چوبی.

پارتیشن اداری

سخن پایانی

اگر تنها یک فضای باز برای کار دارید بدون پرداخت هزینه های گزاف برای بازسازی یک دفتر کار می توانید از پارتیشن های اداری استفاده کنید، با این‌کار می توانید دو فضای کاری پر سر و صدا را به بخش هایی که نیاز به حفظ حریم خصوصی دارند تبدیل کنید.

برای این کار می توانید به کارشناسان پرچین مراجعه کنید. پرچین یکی از تولیدکنندگان پارتیشن در ایران می باشد که با کادری مجرب در حوزه نصب انواع پارتیشن اداری مدرن آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

با سپاس از همراهی و توجه شما عزیزان.