شناسه خبر : 39897 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بلک فرایدی 2021 بهترین زمان خرید ارزان در استانبول

خرید کردن همواره یکی از ضروریات زندگی بشری است و به همین جهت در سراسر دنیا فروشگاه های مختلفی احداث شدند.

بلک فرایدی 2021 بهترین زمان خرید ارزان در استانبول

 اما لذت بخش ترین خرید وقتی است که بتوان با کمترین مبلغ بهترین و ارزشمندترین اجناس را خریداری کرد.

بلک فرایدی (جمعه سیاه) یکی از روزهایی است که این امکان را برای عاشقان خرید فراهم می کند. بسیاری از افراد برای خرید اجناس موردعلاقه خود، سعی می کنند بلیط هواپیما تهیه و به کشور مورد نظر سفر کنند. اما بلک فرایدی چیست که این همه طرفدار دارد؟ در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا فرصت طلایی خرید را در بلک فرایدی از دست ندهید. 

 بلک فرایدی چیست؟ 

بلک فرایدی یا جمعه سیاه که هرساله یک روز بعد از عید شکرگزاری برگزار می شود. در واقع آخرین جمعه سال میلادی به روز بلک فرایدی معروف شده است که تمامی فروشگاه ها اجناس خود را با تخفیفات ویژه ای به فروش می رسانند. مردم سعی می کنند لوازم مورد نیاز برای کریسمس را در این روز تهیه کنند. 

در حال حاضر این فرهنگ به کشورهای مختلف دنیا سرایت پیدا کرده و بسیاری از فروشگاه ها کالاهای خود را با تخفیف فوق العاده به فروش می رسانند. تعداد زیادی از مردم شب را پشت در فروشگاه ها منتظر می مانند تا اولین نفراتی باشند که از فروشگاه خرید می کنند! 

تاریخچه بلک فرایدی

تاریخچه بلک فرایدی یا بزرگ‌ترین روز حراج در دنیا، به سال 1869 برمی گردد که بازار طلا به دلیل سوءاستفاده دلالان به روزگار سیاه نشست! در این روز سرمایه گذاران زیادی نگران سرمایه های خود بودند. در این جمعه که مصادف با ۲۴ سپتامبر ۱۸۶۹ بود، دو سرمایه گذار تمامی طلاهای بازار را خریداری کردند و بازار سهام سقوط کرد که بر اثر آن تعداد کثیری از سرمایه داران ورشکسته شدند.

البته بلک فرایدی از روزی نشات گرفت که فروشگاه‌های خرده فروشی پس از یک سال ضرر، در فردای عید شکرگزاری روز سود فراوانی از حراج اجناس خود به جیب زدند. معمولا در فرهنگ آمریکای آن دوره خرده‌فروشان سودهای خود را با جوهر مشکی ثبت می کردند که سیاه شدن دفتر نشان دهنده سود بالا در جمعه سیاه داشت. 

در حال حاضر جمعه سیاه شاخصی برای سنجش وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف می باشد. هر چه خرید بیشتری انجام شود، وضعیت اقتصادی مردم آن کشور بهتر بوده و حکایت از افزایش توان خرید مردم دارد.

جمعه سیاه در کشورهای دیگر چگونه است؟ 

در حال حاضر فروشگاه های آنلاین که بزرگترین و معروفترین آنها آمازون است، نقش مهمی در توسعه‌ فرهنگ بلک فرایدی دارند. ارائه تخفیفات ویژه و گسترده بلاعث شد تا خرید در بلک فرایدی به فرهنگی بین ‌المللی تبدیل شود. کشورهای مختلفی در سراسر دنیا این فرهنگ را رواج داده و درآخرین جمعه ماه نوامبر اجناس خود را با تخفیفات باورنکردنی به فروش می رسانند. در سال های اخیر این رسم در ایران هم اجرا می شود. 

علاوه ‌بر ایالات متحده، کشورهای کانادا، بریتانیا،‌ هند، فرانسه، مکزیک، رومانی، آلمان، سوئیس، استرالیا و نیوزیلند نیز با رویداد جمعه سیاه آشنا هستند.

در این کشورها، خریدهای تخفیف ‌دار در تمامی فروشگاه ها ارائه می شود. اما همچنان شرکت آمازون و والمارت بزرگترین فروشگاه های آنلاین هستند که در این روز تخفیفات فوق العاده ای را ارائه می دهند!

بلک فرایدی در ایران 

چندین سال است که بلک فرایدی در کشور ما نیز اجرا می شود تا به حدی که کاربران زیادی به فروشگاه‌های آنلاین مراجعه می کنند و به دنبال خرید اجناس تخفیف دار هستند. با توجه به تاریخ میلادی بلک فرایدی که آخرین جمعه ماه نوامبر است، تاریخ شمسی مصادف با آن در هر سال، متغیر می باشد. 

بلک فرایدی امسال مصادف با 5 آذرماه 1400 است که فروشگاه های آنلاین نظیر دیجی کالا سعی می کنند تا اجناس خود را با قیمت های ویژه به فروش برسانند. امکان خرید از فروشگاه‌های بین‌المللی مانند آمازون نیز از ایران امکان پذیر می باشد. 

دوشنبه سایبری

خریدهای ارزان قیمت در دوشنبه سایبری 

در سال‌های ابتدایی دهه‌ی ۲۰۰۰، اصطلاحی به‌نام «دوشنبه سایبری» یا Cyber Monday باب شد که خرده‌ فروشان به دلیل پیشگیری از هجوم مردم در روز جمعه سیاه، اولین دوشنبه پس از روز شکرگزاری، را به خرید‌های تخفیف‌دار آنلاین اختصاص دادند. بنابراین مردم می توانند علاوه بر بلک فرایدی در دوشنبه آخر سال نیز از تخفیفات ویژه استفاده کنند. در سال ۲۰۱۰، رکورد فروش در سایبر ماندی به نزدیکی بلک فرایدی رسید. 

بلک فرایدی در استانبول

جمعه سیاه در بسیاری از شهرهای دنیا یک رزوه است اما ترکیه یکی از کشورهایی است که حراج خود را از جمعه سیاه آغاز می کند و تا یک هفته ادامه می دهد. به همین جهت فرصت کافی بیرای خری اجناس شیک و ارزان قیمت وجود دارد و نیازی نیست تا به فروشگاهها هجوم ببرید. 

حتی برخی از برندها در ترکیه بعد از اتمام این یک هفته اجناس خود را با تخفیفات ۲۰ تا ۳۰ درصدی به فروش می رسانند.

خرید بلیط هواپیما استانبول در بلک فرایدی

ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و دارا بودن انواع فروشگاه ها و ارائه اجناس برندهای مطرح جهانی همواره مسافران زیادی دارد که به دنبال خرید بلیط هواپیما استانبول هستند. بلک فرایدی استانبول، یکی از بهترین روزها برای خرید انواع پوشاک است. برندهای معروف بین المللی در این روز قیمت اجناس خود را به طرز چشمگیری کاهش می دهند. بنابراین بسیاری از ایرانی ها، بلک فرایدی را یک فرصت عالی برای خرید می دانند.

از آنجایی که استقبال مسافران برای سفر به استانبول در این روز زیاد است و ممکن است نتوانید بلیط هواپیما استانبول را به راحتی رزرو کنید، بهتر است مدتی قبل نسبت به خرید بلیط استانبول اقدام کنید.

توصیه های مهم برای بلک فرایدی ۲۰21 در استانبول

• برای صرفه جویی در زمان و استفاده بهینه از زمان، فروشگاه های مورد نظر را از قبل مشخص کنید.

• قیمت اجناس مختلف را از قبل بررسی کنید تا بدانید برای هر کالایی چقدر تخفیف می گیرید.

• آنلاین خرید کنید. بهتر است سری به فروشگاه های آنلاین نیز بزنید.

• عضو باشگاه مشتریان شوید تا از انواع تخفیفات زودتر از دیگران مطلع شوید.

• از فروشگاه‌های معتبری همچون مرکز خرید ایستینیه پارک، فروم استانبول و زورلو سنتر خرید کنید.

خرید بلیط چارتر استانبول از بهترین سایت ها

سایت های زیادی بلیط هواپیما استانبول را برای سفر در بلک فرایدی به فروش می رسانند اما توصیه می شود از اعتبار آنها مطمئن شوید، سپس بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید. از جمله سایت های معتبر فروش بلیط هواپیما می توان علی بابا، تیک بان، قاصدک، سفر مارکت و فلایتیو را نام برد. بنابراین برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی و اطمینان از رزرو بلیط استانبول، به سایت های معتبر مراجعه کنید. 

اگر قصد خرید بلیط ارزان استانبول را دارید، سایت تیک بان بهترین گزینه است. این سایت با ارائه انواع بلیط چارتر استانبول و بلیط لحظه آخری به راحتی می تواند هوای جیب شما را داشته باشد. کافیست tikban را جستجو کنید.